Friss, ropogós számok az orosz programmatic piacról! Az ADFOX immár harmadik alkalommal készítette el éves jelentését e szegmensről, az alábbiakat tudtuk meg belőle:
- 2013-ban 1,2 milliárd rubelt tett ki az RTB-piac, ebből 0,4 milliárd az első félévben jött be, a második hat hónap pedig ehhez képest duplázást hozott.
- Ez 6 százalékos részaránynak felel meg a 20,1 milliárd rubeles (37,7 millió dollár) display piacon. (A szám forrása az oroszországi kommunikációs ügynökségek szövetsége.)
- Nemcsak az elérhető inventory bővült, hanem a kihasználtság is.
- A legnépszerűbb formátum a 240×400 volt, ami az értékesítés 80 százalékát adta, ezt a 728×90 követi.
- Az oroszok örülhetnek a 6 százalékos részaránynak, mert tavaly 2-5 százalékos részarányt jeleztek előre 2013-ra.
- A sikertörténetek mellett voltak olyanok, akik nagy hanggal jöttek be az orosz piacra, majd nagyon gyorsan ki is vonultak, de ettől nem dőlnek a kardjukba, mert egy sor új technológiai cég jött be és a nyugati cégek is mozgolódnak.
Így néz ki az orosz programmatic szegmens (forrás: ADFOX)
Kérdés, hogy mit várnak jövőre?
- Folytatódik a gyors fejlődés, a hirdetők egyre több eszköz és megoldás közül válogathatnak.
- Az orosz szereplők is folytatják a kísérletezést a már piacon lévő technológiákkal vagy újak fejlesztésével, de mellettük mind erősebbé válhat a nyugati nagy szereplők (pl. MediaMath és társai) jelenléte.
- 2014 végére a display piac 10 százalékát teheti ki a programmatic szegmens.
- A növekedés fő faktorai: a nyugati szereplők fokozódó jelenléte, a Google-Yandex együttműködés és a fix áras, garantált programmatic megoldások (programmatic direct) fejlődése.
Ezen a linken elérhető a részletesebb jelentés is: http://adfox.ru/en/news_detail/29/