Article

Belép a Tesco a programmatic világba?

A kérdőjel nem valamiféle stíluselem, hanem egyszerűen annyi van, hogy a felek – még – nem adtak ki a tranzakcióról közleményt, viszont a Business Insider értesülését azóta már megerősítették “az ügylethez közeli források”. Az AdExchanger pedig egy szép hosszú cikket szentelt a témának, ezt teljes egészében itt éritek el.

A hír röviden a következő: A Tesco leányállalata, a Dunnhumby 175-200 millió dollárért megvette a Sociomanticot. A Dunnhumby brutális mennyiségű teszkós adaton ül, és ilyen formán nem is nagyképűek, mikor “customer science company”-ként definiálják magukat. A Sociomantic pedig egy DSP (demand-side platform).

Ez a boldogan szelfiző fiatalember pedig Jason Kelly, a Sociomantic tulajdonos-ügyvezetője. (A képen nem a tranzakciónak örül, hanem a gyerekének:)

jason-kelly(A kép forrása: Business Insider)

Mit jelent ez az adás-vétel? A Dunnhumby, amely már így is tömérdek igen értékes fogyasztói információval (preferenciák, költési adatok, fogyasztási profilok) bír, egy olyan DSP-vel fog így rendelkezni, amely nagyon erős a kereskedelmi és a turizmus kategóriában. Ráadásul a Sociomantic az utóbbi időszakban felturbózta magát mobil és CRM-területen is. A jó adatbázis, ugye, nagy érték. Meg a Tesco-leánynak fontos szektorok ismerete is.

A Sociomanticnak tehát van e-kereskedelmi és retargeting tapasztalata, a Dunnhumby pedig – mint az Adexchanger beszámol róla – kereskedelmi és kreatív vonalon is építkezett az elmúlt időszakban. 2013 őszén Dunnhumby Ventures néven hoztak létre befektetési alapot, amely kereskedelmi startupokban utazik. Emellett megvették a Standard Analytics elnevezésű céget, amely kifejezetten a prediktív értékesítéselemzésben erős. Ez elég jól illeszkedik a Sociomantic bevételoptimalizálós, CRM-fókuszú vonalához.

Ha tehát összejön az ügylet, akkor a Tesco cégénél felhalmozott, konkrét felhasználókhoz, konkrét értékesítésekhez köthető instore adatok és a digitális marketing közötti kapocs létrejötte igazi aranybánya lehet.  A digitális világ, a digitális hatékonyság, a digitális mérés és az offline világ, a nem az interneten megvalósuló vásárlások között még mindig van egy szép nagy döccenés. A cikkben elhangzó vélemény szerint egy ilyen bevásárlás, azaz a DSP-ből származó adatok és a kiskereskedelmi adatok találkozása csökkenti ezt a döccenést bizonyos online hirdetők, főképp a kereskedelmi és az FMCG szektorban mozgók számára.

A Dunnhumby pedig szépen azt mondhatja az FMCG-cégeknek:
A valós fogyasztói vásárlási folyamaton alapuló retargeting kampányt akarsz, és meg akarod érteni, hogyan hat az ténylegesen az értékesítésre? Akkor gyere hozzánk, mert így tudod megoldani. A deal még értékesebb, még jobban monetizálható adathalmazt eredményez, mint önmagukban a Tesco-hűségkártyákból nyerhető információk. Nem mintha eddig kispályás olcsójánosok lettek volna:)