Hát, nem sokat. Legalábbis az amerikai hirdetőket tömörítő ANA és a Forrester Research közös kutatásából ez derül ki. A kutatás nagyon friss (az ANA hétfői konferenciáján hangzott el), viszont az amerikai szaksajtó már írt róla, például itt vagy itt olvashatóak el a részletek.
Mi csak néhány megállapítást emelnénk ki:
- a válaszadók 39 százaléka nagyon keveset vagy semmit nem tud arról, hogy mi az a programmatic buying
- 46% még sosem használt programmatic buying megoldásokat, nekik kicsit több mint harmaduk tervezi, hogy a következő évben kipróbálja
- a programmatic buyinggal már élők 77 százaléka online display esetében használja ezt a metódust, minden más messze elmarad mögötte, talán az pozitív meglepetés, hogy 13% tévé (connected TV) esetében is élt már vele
- az ügynökségeknek lehet kihívást jelentő hír, hogy 25% máris házon belül végzi a programozott vásárlást, míg 12% ezt tervezi
- a házon belüli kezelés fő okai: költséghatékonyság, szorosabb ellenőrzés, adatbirtoklás
- az adatokat, a transzparenciát és a márkakörnyezetet érintő biztonságérzet inkább csökkent, mint nőtt
Nem jó hír, hogy Amerika legfejlettebb piacként is itt tart még. Jó hír, hogy a hirdetők Bob Liodice ANA-elnök nyilatkozata alapján értik, hogy lépniük kell, és tudják, hogy nekik maguknak kell megtenniük a szükséges lépéseket, sem a megértés, sem a kontroll terén nem fogja senki megoldani helyettük a gondokat. Innen szép a győzelem!
Pingback: Marketingesek, akiknek van fogalmuk a programmatic buyingról | Real-Time Bidding blog