Article

Nincs programmatic buying emberek nélkül

Annyira vonzó perspektívát nyit a programmatic buying mögött álló technológia, hogy gyakran elfeledkezünk a “puha” faktorokról, illetve az emberi tényező fontosságáról. Kicsit olyan ez, mint a híres-hírhedt Klapka-reklám, amely arra szólít fel, hogy ne a nőt nézzük:) No, szóval ne (csak) a technológiát nézzük!

Az emberi szaktudás, az emberi tanulási készség, kreativitás és spontaneitás akkor is fontos, ha a gépek, a rendszerek egyre több feladatot oldanak meg egyre gyorsabban. Erre hívja fel a figyelmet a MediaPost egyik friss írása, melyben arról is szó esik, hogy pontosan milyen típusú feladatokhoz van szükség az emberekre:

  • stratégiai ügyféltámogatás, avagy a vágyak lefordítása kampányokra:)
  • account munka, azaz a kampányok taktikai szintű támogatása
  • optimalizálási feladatok: jó ütemben nyúlunk bele a kampányba, hogy az még jobban teljesítsen, mert, mondjuk, felfedeztünk egy olyan – korábban nem látott – összefüggést, ami érinti valamelyik kampánytényezőt
  • és persze mind nagyobb szükség van “adattudósokra”, akik felismerik az egyes kampányok alapján előálló globális mintázatokat, és ezen tudás birtokában úgy alakítják a rendszer működését, hogy az valóban javítson az eredményeken

És hogy miért nem szabad lebecsülni az emberi hozzájárulást? Mert a programmatic buyingot működtető összetett modellek addig – kis túlzással – “halottak”, amíg az emberi tényező nem szabja azokat ügyfélre, helyzetre. Szóval, ahogyan az RTB Insider kiemeli, az első lépés valóban a megfelelő adatok megszerzése, ám a dobozos megoldások az emberi munka révén válnak a marketingmunka hasznos részévé.