Article

Összefogtak a hazai nagy online kiadók

agreemaentÖsszefogott a CEMP, a Centrál Médiacsoport (ex-Sanoma) és az Origo. Az Internet Hungary-n tett bejelentés szerint a csak nagy levegővel kimondható Hungarian OmniPublisher Programmatic Exchange (HOPPex) néven hoznak létre prémium programozott piacteret.

Az életre hívás egyik oka, hogy a kiadók szerint egyre nő az igény a hirdetők és az ügynökségek részéről aziránt, hogy prémium felületeken is vásárolhassanak programozott módon. Másfelől – az előbbivel összefüggésben – így próbálnak egy kicsivel több pénzt a hazai piacon tartani, lévén most a digitális költések egyre nagyobb része áramlik automatizált rendszereken keresztül, jellemzően a nemzetközi szereplőknek kedvező módon.

A cégek közlése szerint “a magyar programozott piactér elindítását az a tapasztalat is indokolja, hogy a programozott értékesítés komoly szakértelmet és befektetést igényel a tartalomszolgáltatóktól, a hirdetői oldalon pedig problémát jelent a nem megfelelő elérés és a programozott rendszereken keresztül vásárolható felületek egyenetlen minősége. A három médiacég ezzel a kezdeményezéssel a hazai tartalomszolgáltatói piac valamennyi szereplője számára, azonos feltételek mellett kívánja megteremteni a hatékonyabb felületértékesítés lehetőségét, ezzel elősegítve a hazai tartalomszolgáltatók versenyképességét.A HOPPex a csatlakozó tartalomszolgáltatóknak a programozott értékesítés lehetősége mellett operatív támogatást is nyújt majd, a hirdetői oldal számára pedig hatékony vásárlási lehetőséget fog biztosítani, mivel már a három portfólió látogatottságának köszönhetően is több mint 85%-os1 eléréssel rendelkezik a magyar internetezők körében.”

Előreláthatóan a HOPPex 2015 elején indul, ezt követően rövid tesztidőszak jön, majd megnyitják a csatlakozás lehetőségét más tartalomszolgáltatók előtt is.

Kíváncsian várjuk a fejleményeket!