Article

Vásárolt a Publicis

PublicisGroupeMost nem a Sapient megszerzésére gondolunk, ami egyébként szintén nem kis hír, sőt. És persze az a hír is ide tartozik, amennyiben egyfelől új piacok szerzését, másfelől a digitális kompetenciák jelentős megerősítését várják az akvizíciótól. Az ügynökségi holding azt közölte: eredetileg azt tervezték, hogy a bevételek 50 százaléka származzon a digitális világból és a technológiai területről 2018-ra, a Sapient megszerzésével azonban e cél elérése három évvel korábban sikerülhet.

Önmagában ez is fontos hír, ugyanakkor történt olyan akvizíció is, amely közvetlenebbül érinti blogunk témáját. A Publicis Groupe megvásárolta a RUN elnevezésű hirdetéstechnológiai céget, amely kifejezetten a mobilterületre fókuszál. A RUN számos szolgáltatást nyújt, eredetileg DSP-ként definiálta magát, de mostanra ennél jóval több lett, leginkább olyan programmatic platformnak nevezhetnénk, amely a mobilra fókuszál, és DMP, illetve DSP funkcionalitásokkal egyaránt rendelkezik.

A RUN globális szinten mintegy 800 millió egyedi felhasználói profilt azonosított. Ezek a mobilszolgáltatóktól, illetve a mobil eszközökről gyűjtött információk, köztük helyadatok, CRM aktivitások, viselkedési és demográfiai adatok szerepelnek. A platform célja – ez nem meglepő – egyfelől a célzás pontosabbá, másfelől a költések költséghatékonyabbá tétele.

A RUN a Starcom MediaVest Grouphoz (SMG) tagozódik majd be, és a Publicis Group minden ügynökségi hálózata (ZenithOptimedia, DigitasLBi, Razorfish, Sapient,…) számára elérhetőek lesznek szolgáltatásai. A platform egyébként meg fogja tartani a nevét, és a vezetőség mellett a cég felépítése sem változik, azaz önálló cégként épül be az ügynökségi holding működésébe.

A Publicis Groupe egyébként a RUN megvásárlása kapcsán is sietett közölni: mindez a 2018-as stratégiai cél elérését szolgálja, miszerint a bevételek 50 százaléka származzon a digitális területről. Ez az arány jelenleg 41,6 százalék. A már fent említett Sapient-, illetve RUN-akvizíciók mellett ezt a célt szolgálja az a partnerség is, amelyet az AOL és a VivaKi programozott megoldása, az Audience on Demand hozott tető alá.