Article

Az Apple is kezdi komolyan venni a programozott vásárlást

applePénteken jött a bejelentés: az iAD, azaz az Apple hirdetési platformja is nyit programmatic buying vonalon. A közlés szerint több mint 100 országban több mint 250 ezer applikációban biztosítanak programozott inventoryt. A partnerek között szerepel a  MediaMath, a The Trade Desk, a Rubicon Project, a GET IT Mobile, az Accordant Media, az Adelphic és az AdRoll.

Az indoklás senkit nem lephet meg, a közleményben Ari Buchaltert, a MediaMath COO-ját idézik. Mint elmondta: a marketingköltés mind nagyobb része áramlik a programozott csatornákra, és a mobil eszközökön az alkalmazások jelentik a médiafogyasztás domináns módját. Az Apple pedig egyszerre rendelkezik globális eléréssel, egyedi és gazdag adatokkal, illetve minőségi felhasználói élménnyel.

A programozott vásárlás felé nyitást az iAD Workbench elnevezésű automatizált vásárlási platformhoz tartozó API frissítése előzte meg. Ennek nyomán a hirdetők a saját rendszerükön keresztül közvetlenül hozhatják létre és finomhangolhatják a kampányokat, követhetik az eredmények alakulását és licitálhatnak.

Ahogyan az AdExchanger írja: ugyan korábban Tim Cook, az Apple vezére marginálisnak minősítette a cég szempontjából az iAd-et meg a hirdetési üzletet (nemhogy a programozott szeletkét), azért csak léptek egyet. Az, hogy nem veszik félvállról a területet, kiderül a partnerek listájából is. S hogy milyen lesz az Apple programmatic rendszere? Egyelőre nem az RTB-re esik a fókusz, az AdExchanger szerint inkább olyan a rendszer, mint egy magánpiactér, amely nyitott az összes partnerigényre, amely az API-n keresztül fut be. Érdemes a fenti linkre kattintani a részletes magyarázatért, legyen elég itt annyi, hogy a jelen stratégia elsősorban a Facebook hasonló rendszere számára lehet fenyegetés, és vicces módon az Apple most inkább transzparensnek tűnik, mint versenytársa, ami programozott vonalon kifejezett versenyelőny (egyébként is, de itt pláne).

Ja, és 2015 első negyedévében állítólag újabb bejelentések jönnek az Apple-nél programmatic buying témában. Ha nem is éjféltől sorban állás lesz az üzletek előtt a vége, azért szerintünk biztos izgalmas lesz:)

[plugz id=2030]