Article

Megint vásárolt az Oracle

oracle-logoAz amerikai és brit szakmai médiumok igazán elszántak. Simán küldik a hírleveleiket december 24-én, 25-én, a karácsonyfa alá, a szilveszteri buli közepén… Nemcsak New York nem alszik soha, hanem az amerikai digitális piac sem:) Mi viszont pihentünk egy szép nagyot az év végén, így elsőként sikerekben és programozott vásárlásban gazdag 2015-ös évet kívánunk:)

És akkor folytassuk is a munkát. Rögtön egy hír, ami szintén a fa alá érkezett, így bizonyára akadnak olyanok, akiket elkerült. Az Oracle fontos és egyre fontosabb szereplő a marketing automatizáció, illetve a programozott vásárlás világában is. Mint tavaly februárban megírtuk, megvették a BlueKai elnevezésű big data platformot. Az a bevásárlás sem volt előzmények nélküli, így a 2014 decemberében bejelentett legfrissebb akvizíció tulajdonképpen “csak” egy újabb lépés a sorban.

Az Oracle ezúttal a Datalogix elnevezésű céget vette meg. Természetesen ez az ügylet is a sok és okos adatról szól. Mivel foglalkozik a Datalogix? Az offline fogyasztói vásárlásokat kapcsolja össze a digitális marketinggel, ily módon támogatva a marketing mérhetőbbé és hatékonyabbá tételét. A közlemény szerint a Datalogix több mint két trillió dollárnyi fogyasztói költés (vagy másképp: 110 millió háztartás) adatait gyűjtötte össze és képes elemezni, összesen 1500 adatszolgáltató partner segítségével. Hogy mi célból? Azért, hogy a vásárlások elemzésére alapozva jobban (személyre szabottabban) célozza meg a fogyasztókat további üzenetekkel, ezzel növelve az értékesítést. A Datalogix több mint 650 ügyfelet szolgál ki, ezek között olyan cégeket találunk, mint a Ford, a Kraft, a Facebook vagy a Twitter.

Az AdExchanger szerint, bár a vételi ár nem ismert, a BlueKai esetében használt 6,25-ös szorzóval számolva a 125 millió dolláros árbevételű Datalogixért az Oracle 780 millió dollárt fizethetett. A cég iránt egyébként a Facebook, a Nielsen és az Adobe is érdeklődött korábban. Immár az utóbbi 2-3 év bevásárlásait áttekintve egyértelmű, hogy az Oracle nagyon komolyan gondolja azt, hogy a big data/marketing automatizáció vonalon erős pozíciókat építsen ki. A Datalogix az offline vásárlási adatok és a digitális marketing összekapcsolása révén egy olyan területről szolgáltat adatokat, amely kétségtelenül az egyik legizgalmasabb jelenleg a marketingesek számára.