Article

Intren-Sociomantic partnerség a magyar piacon

sociomantic-labs-logoÚjabb történés a programozott vásárlás hazai piacán. Így szól a hír:
Stratégiai partnerségre lépett a Sociomantic Labs és az Intren. Ennek értelmében a Sociomantic RTB megoldásait a jövőben az ügynökség értékesíti a magyar piacon. A Sociomantic egyébként 2012 óta van jelen a magyar piacon, olyan ügyfelekkel dolgoztak már, mint a Tchibo, a Bónusz Brigád, a Szallas.hu, a Mannaszappan, a Stilago vagy a MySoft.

A Sociomanticot 2009-ben Berlinben alapították, a közelmúltban Európában és több ázsiai országban is nyitottak irodát, Tajvantól Vietnamon át Indonéziáig. Mostanra több mint 60 országban vannak jelen a megoldásaikkal.

Az Intren részéről pedig Gandera Balázs ügyvezető szavai alapján ez volt a motiváció: “Jó ideje kerestük már a megfelelő partnert, hogy az RTB megoldásokat az egyes hirdetési rendszereken átívelő módon tudjuk elérhetővé tenni az ügyfeleink számára.”

A Sociomanticról már mi is írtunk a blogon. Méghozzá annak kapcsán, hogy tavaly márciusban a Tesco leányállalata, a Dunnhumby 175-200 millió dollárért megvette a céget. Nem nehéz látni, hogy a rengeteg teszkós vásárlói adat és egy DSP találkozása miért izgalmas. Plusz, e tavalyi hír megjelenésekor azon örömködtünk, hogy nahát, a Tesco is belép a programozott vásárlás világába a Dunnhumby révén.

Az már más kérdés, hogy közben a Dunnhumby eladósorba került. A legfrissebb hírek szerint ugyanakkor a pénzügyileg nem épp legfényesebb pillanatait élő kiskereskedelmi lánc nem adná el a teljes részesedését. Hogy ki lesz a vevő, nem tudni, talán a leginkább az a verzió tartja magát, hogy a WPP lehet a befutó. Ezen, mondjuk, nem csodálkoznánk, elég emlékezeteseket mondott 2013-ban Sir Martin Sorrell a HBR-nek, például olyasmiket, hogy a médiaügynökségek a jövőben a kutatócégekkel versenyeznek