Article

Hazai automatizált/programmatic adatok első alkalommal

Idén első alkalommal az automatizált/programozott szegmensről is szolgáltatott adatokat az IAB Hungary a szokásos éves reklámtorta-bejelentésében. Öröm, boldogság:) Az automatizált szegmensre vonatkozó szám pedig: 4,388 milliárd forint.

Ez bontásban úgy néz ki, hogy az RTB alapú költés 85 millió forintot tesz ki, míg a non-RTB automatizált költés 4,303 milliárd forint. Hát, ennyink van, lesz ez még részletesebb meg nagyobb szám is.

Közben megalakulófélben az IAB Hungary programozott vásárlással foglalkozó munkacsoportja is, amelynek Barta Attila, a Cadreon Head of CEE szakembere a vezetője. Vele egyébként készítettünk már interjút a Cadreon elindítása kapcsán, hamarosan azt is meg fogjuk kérdezni tőle, hogy mit tervez “szakszervezeti” színekben.

Levezetésként még pár szám a hazai digitális piac 2014-es évéről:

  • a – direkt marketing szegmenst nem tartalmazó – reklámtortának közel 30 százalékát teszi ki a digitális reklámköltés,
  • éves összehasonlításban 20 százalékkal bővült a digitális reklámpiac, amely így 49,45 milliárd forintot tett ki,
  • a webes display 10 százalékkal bővült, s ezzel továbbra is a legnagyobb szegmens (18,6 milliárd forint),
  • lassult a search növekedése, de így is a második legnagyobb szegmens (16,8 milliárd forint),
  • 33 százalékkal bővült a listing szegmens 8 milliárd forintra, elsősorban az álláshirdetéseknek és az e-kereskedelemhez kapcsolódó ár-összehasonlító szolgáltatások növekedésének köszönhetően,
  • az email marketing szegmens 51 százalékos növekedést produkált (1,246 milliárd forint),
  • a szegmensek közül 2014-ben is a mobilreklámozás könyvelhette el a legnagyobb arányú növekedést (+143%), erre a szegmensre így 4,7 milliárd forintot költöttek a hirdetők,
  • tovább nőtt a globális szereplők részaránya a digitális költésen belül: 46 százalékról 48 százalékra.

Akit pedig érdekelnek a további részletek, kattintson, itt van a teljes IAB Hungary-jelentés a tavalyi évről: IAB_HU_Adex_2014

1 Comment so far

  1. Pingback: Ekkora a programozott vásárlás európai piaca | Real-Time Bidding blog

Comments are closed.