Article

Itt a Pangea

Pangaea_wikipediaA korábbi szuperkontinensre utaló, így picit sem szerény Pangea Alliance néven indított közös projektet több nagy nemzetközi kiadó. Ambíció nélkül persze nincs siker, hiszen a cél nem kisebb, mint értelmezhető kínálattal jelen lenni a programozott vásárlás világában úgy, hogy közben minőségi alternatívát tudnak nyújtani a Google, a Facebook (és a ki tudja még milyen, a jövőben érkező) globális szereplőkkel szemben. Ehhez pedig láthatóan nem elegendőek az elszigetelt innovációk, össze is kell fogni olyan szereplőkkel is, akik alapvetően versenytársak (voltak és azok is lesznek).

A projekthez a The Guardian, a CNN International, a The Financial Times és a Reuters csatlakozott alapítóként. Mellettük a The Economist is elérhetővé tesz hirdetési felületeket a rendszer számára. Az együttműködés 2015 áprilisában lép ténylegesen életbe, s célja szerint prémium tartalmat szolgáltató kiadók hirdetési inventoryját kínálja a Rubicon Project technológiai platformjának segítségével.

A kezdeti fázisban a Pangea saját termékként is kínál display megoldásokat, illetve az egyes médiacégek már korábbról meglévő saját eszközei, felületei (natív megoldások, kiadói trading deskek stb.) szintén elérhetőek lesznek  e rendszeren keresztül. Ami a csapatot illeti: a béta fázisban a kiadók értékesítési és operatív csapatai képviseltetik magukat a közös teamben, majd később saját, kifejezetten a Pangea-projektre létrehozott csapattal működik a rendszer.

Miért gondolják a Pangea Alliance tagjai, hogy jó választ adnak a programozott vásárlás okozta kihívásokra?

  • 110 millió felhasználó elérése önmagában is fegyvertény, ám a közönség összetétele még inkább az. A megszólítható fogyasztók között nagy arányban találhatóak magas – anyagi, társadalmi – státuszúak, a közlés szerint például minden negyedik felhasználó tartozik a legfelső jövedelmi szegmensbe, míg minden ötödik topmenedzser.
  • Erős médiamárkák nagy hagyományokkal, ami minőségi tartalmi környezetet biztosít a hirdetések számára, választ adva a programozott környezetet jellemző brand safety-aggodalmakra.
  • Jobb célzás a tudás- és adatmegosztás révén. A Pangea hyper-targetált kampányokat és a fogyasztókkal kialakítható mélyebb márkakapcsolatok lehetőségét ígéri.
  • Kreativitás és innováció. Ezt ugorjuk:) Annyiban talán mégis érdekes ez a pont, hogy mit értenek ezalatt a kiadók. Elsősorban azt, hogy ennek révén a hirdetők a médiapartnereken átívelő, koherens márkatörténeteket építhetnek. (Már két éve a nemzetközi konferenciák hívószava volt a seamless experience…)
  • Egykapus használat, tervezés, vásárlás, ügyintézés.

A Pangea Alliance nem az egyetlen hasonló kísérlet mostanában. Kanadában például nemrégiben CPAX néven hoztak létre a kiadók közös, a programozott vásárlást lehetővé tevő rendszert.

1 Comment so far

  1. Pingback: Jön a magyar piacra a Project Agora | Real-Time Bidding blog

Comments are closed.