Article

Melyek a programozott vásárlás fő hajtóerői?

Friss tanulmánnyal jelentkezett a BI Intelligence. Itt lehet megszerezni a teljes anyagot, itt pedig egy rövidebb összefoglaló érhető el. Aki inkább magyarul olvasná a lényeget, annak íme:

  •  Az nem újdonság, hogy a programozott vásárláson alapuló reklámköltés egyre nő. A BI emellé tesz egy számot is, amely az amerikai piacra vonatkozik: idén 15 milliárd dollárt tehet ki e szegmens. A bővülés fő forrásait az RTB, ezen belül is a mobil- és a videóterület jelentik.
  • Aki a „mobil évét” sokáig várta (és hallgatta a vonatkozó jóslatot konferenciákon), az most is vigyorogni fog: a BI szerint ez lesz az amerikai piacon a programozott vásárlás éve;) Magyarán most éri el a világ legnagyobb digitális piaca a fordulópontot.
  • Mindez számokban: idén a programozott vásárláson alapuló tranzakciók kerülnek többségbe (52%) a digitális reklámköltés non-search részén belül. Ezen belül 30,6% RTB-platformokra áramlik, 21,7% pedig a non-RTB szegmensben landol.
  • Az amerikai ügynökségek és márkatulajdonosok több mint négyötöde vásárolt már display hirdetést programozott módon. Kiadói oldalról ennél is nagyobb arányban mondták azt, hogy értékesítési stratégiájukban szerepet kap a programozott vásárlás iránti igény kiszolgálása.
  • Ebből eredően a programozott vásárláson alapuló reklámköltés évente kb. ötödével nő. Ezen belül az RTB szegmens még gyorsabban bővül: a következő öt évben átlagosan évi 24 százalékkal. Utóbbi szegmens idén kb. 8,7 milliárd dollárt tesz ki az amerikai piacon, míg 2020-ra a 26 milliárdot is elérheti. Az RTB-szegmens mobilos és videós része pedig még brutálisabban nő: kétszer olyan gyorsan, mint a programozott vásárlás piacának egésze.
  • Az ügynökségi trading deskek idővel „feloldódnak”, azaz decentralizálódnak, és a szaktudásuk bekerül az ügynökségi véráramba, megjelenik a tervezői csapatoknál, illetve az ügyfélnél is.
  • Egyre közelebb kerülünk ahhoz, hogy a látszólag nagyon más kérdésekre és igényekre válaszoló natív, illetve programozott területek találkozzanak. Ebben az IAB szabványosító munkája tud előrelépést hozni.
  • Az árak ellentétes irányba mozognak: a prémium és garantált szegmensben emelkednek, a „resztli” azonban egyre olcsóbbá válik.

Itt meg egy ábra, az ábrák szerelmeseinek, forrás a BI Intelligence:

BI_prog