Article

Jön a magyar piacra a Project Agora

Project-AgoraMostanában egymást érik a bejelentések arról, hogy egy-egy piac kiadói összefognak és a globális szereplők – elsősorban a Google – ellenében igyekeznek alternatívát kínálni a programozott vásárlás terén.

Legutóbb mi is beszámoltunk a Pangea Alliance elindításáról, de azóta is egymást érik a hírek, mások mellett a brit, a francia, de még az afrikai piacon is. Most pedig olyan információ bukkant fel, ami a magyar piac számára közvetlenül is érdekes.Az AdExchanger a Project Agora első tapasztalatairól számolt be egy cikkben. Egy kis emlékeztető: a Project Agora a Thinkdigital-csoporthoz tartozó TailWind prémium programozott piactere. Ennek romániai elindításáról tavaly nyáron tett bejelentést a görög csoport az általuk jegyzett ICEE Fest konferencián. A román piacon a ThinkDigital sales house mellett a Mediafax és a Ringier csatlakozott az együttműködéshez.

Az AdExchanger cikke szerint végül tavaly decemberben indult el élesben a Project Agora, a görög mellett a román piacon. A technológiai partnerei az AppNexus és a Lotame (utóbbi egy DMP). A dél-kelet-európai régióban ez az első ilyen komolyabb kísérlet, ráadásul – mint a cikk megjegyzi – a számok szépen alakulnak, bár nyugati mércével nyilván egyelőre nem túl magasak. Mint Odysseas Ntotsikas, a Thinkdigital-csoport alapítójának és ügyvezetőjének szavaiból kiderül: egyelőre még a kereslet és kínálat megteremtésénél tartanak, tehát ez bőven a kísérleti fázis. A tapasztalatok mások mellett az Air France, a BMW, az Emirates, a Mondelez, a Skoda és a Vodafone kampányai révén gyűltek össze.

A CPM-ekért és egyéb számokért kattintsatok az AdExchanger cikkére, ott kontextusukban jobban értelmezhetőek, meg egyébként is érdekes. Viszont amit még itt kiemelnénk: Ntotsikas elejt néhány szót a terjeszkedésről. Két piacot: Dubajt és Magyarországot konkrétan is említi. Korábban, két hónappal a Project Agora bejelentése után mi is készítettünk interjút a Thinkdigital-csoport vezetőjével. Akkor a magyar piacra vonatkozó kérdésünkre ezt a választ kaptuk:

A TailWind már jelen van Magyarországon, és vannak ügynökségi partnerei, amelyek a kampányaikhoz a Sizmeket használják. Vannak már jelentős médiapartnerek, amelyek a mi technológiánk segítségével monetizálják a felületeiket. Az elkövetkező időszakban dolgozunk a szolgáltatások fejlesztésén, ebben benne lehet akár a Project Agora piacra vezetése is.

Nos, úgy tűnik, a “benne lehet akár”-hoz képest kissé konkrétabbak lettek a tervek. Azt, hogy a magyar piacra vonatkozó tervek milyen ütemezéssel valósulnak meg, még nem tudjuk, de igyekszünk mihamarabb utánajárni a részleteknek;)

1 Comment so far

  1. Pingback: Elindult a Project Agora a magyar piacon | Real-Time Bidding blog

Comments are closed.