Article

A görögöknél terjeszkedik az RTB House

Az elmúlt hónapokban az orosz, majd a török piacon terjesztette ki jelenlétét a lengyel DSP, most egy kisebb, hányattatott sorsú piac került sorra.rtb house

Az elmúlt hónapok a terjeszkedésről, pontosabban a helyi üzletfejlesztési csapatok megerősítéséről szóltak az RTB House számára, most a görög piacon mozgolódnak. Maguk a szolgáltatások már 2013 óta elérhetőek az országban, júniustól ugyanakkor helyi erővel bővült a csapat, megerősítendő az üzletfejlesztést, értékesítést. A vonatkozó közlemény szerint egy Alexandros Rigas nevű szakembert igazoltak le, aki 2009 óta dolgozik az eBusiness területén. 2011 végén a Naspershez igazolt, majd tavaly decembertől tanácsadóként dolgozott. Feladata a görögországi operáció megerősítése, a B2B építkezés lesz; a tervezés és a napi szintű döntéshozatal egyaránt hozzá tartozik.

Mostanság persze az ember felvonja a szemöldökét, hogy pontosan miért vonzó a görög piac? Rigas szerint éppen a nehéz gazdasági helyzet miatt, ugyanis ebből eredően “a hirdetőknek még gondosabban kell megtervezniük a költéseiket, mint korábban. Minden egyes elköltött centnek magas és stabil ROI-t kell hoznia”, stb.

Na jó, ez érthető, de azért nem lehet tagadni, hogy ez egy kockázatos lépés. És a lengyel üzletfejlesztési vezető, illetve a már fentebb említett Rigas AdExchangernek adott interjújából az derül ki, hogy nem is tagadják. Eszerint:

  • Világos számukra, hogy a görög piac nem valami nagy, még mindig elég alulfejlett és a válság kockázatot jelent, ugyanakkor az a cél, hogy globális szolgáltató legyenek, ehhez pedig minden olyan piacra bemennek, ahol értelmezhető lehetőséget látnak. A görög piacon pedig minden gonddal együtt van tér a bővülésre.
  • Nem ez az egyetlen necces helyzet, az orosz vagy az ukrán piacon szintén ott vannak, és ezek esetében konkrét háborús helyzettel, annak az üzletre gyakorolt komoly hatásaival kell szembesülniük. De mára összességében 33 piacon vannak jelen, így az üzlet elég diverzifikált.
  • A zavaros gazdasági helyzet több szempontból könnyebbé teszi egy performance marketing szemléletű cég dolgát, mivel mindenki fogja a pénzt, és ha mégis hajlandó kiadni, akkor csakis mérhető eszközökre, amelyeknél azonnal látható, hogy mikor (nem) működnek. Más kérdés, hogy mindez elég beszűkült gondolkodást eredményez, de ez nem az RTB House típusú szolgáltatókat sújtja elsősorban.
  • A görög piacon jelenleg kb. 25 partnerük van, és az elektronika mellett a divat a kiemelt szektor. Ez a fókusz nemcsak a görög piacra jellemző egyébként. És hogy miért a divat? Baromi nagy a marge.

Az RTB House mostanra 33 piacon van jelen, és az utóbbi hónapokban alaposan belehúztak az ígéretesnek tartott piacok megerősítésébe, a helyi csapatok kiépítésébe:

  • 2015 májusában új country managert igazoltak a török piacon, a cél ugyanaz volt, mint most a görög esetben: ugyan 2013 óta jelen vannak, de az igazán intenzív növekedéshez jobb helyi beágyazottság kell.
  • 2015 márciusában irodát nyitottak az orosz piacon, és country managert is kineveztek. A megelőző két évben az orosz piacra irányuló teljes tevékenységet Lengyelországból irányították, viszont az orosz piac túl nagy és a nehézségek ellenére túl ígéretes ahhoz, hogy hosszabb távon távirányítással működjön.
  • Egy éve három regionális igazgatót neveztek ki, hogy így gyorsítsák a növekedést, illetve a meglehetősen eltérő alrégiókra lehessen szabni a stratégiát. A magyar mellett a cseh és a szlovák piacot magában foglaló egység élére Vladimir Houba, egy ex-gemiusos került.