Article

Várja a csatlakozókat a HOPPex

Újabb lépést tett a HOPPex a tényleges működés felé: elkezdődtek a tesztek és technológiai partnert választottak, mostantól pedig várják a csatlakozó médiatulajdonosokat.agreemaent  A közlés szerint a hazai prémium kiadói platform a nyár közepén kezdte el a teszteket, miután kiválasztották a technológiai partnert. Ez pedig a Rubicon Project lett. A kiválasztás szempontjairól Vándor Attila, a HOPPex vezetője azt mondta, hogy “fő szempont volt, hogy egy kifejezetten megbízható, nagy, nemzetközi szolgáltatót válasszunk, amely szinte minden felmerülő igényt ki tud elégíteni. A Rubicon Project ennek pontosan megfelel, a résztvevők egy része pedig már korábban is tesztelte, és kifejezetten pozitív tapasztalata volt vele”. Szintén a Rubicon Project a partnere a La Place Media és a Pangea Alliance kiadói összefogásoknak is, amelyekről e blogon már szintén többször megemlékeztünk.

A platformot a CEMP, a Central Médiacsoport és az Origo gründolta. Az elindításról tavaly októberben tettek bejelentést a médiacégek. Akkor úgy becsülték, hogy a HOPPex előreláthatóan 2015 elején indul, majd rövid tesztidőszak jön, végül megnyitják a csatlakozás lehetőségét más tartalomszolgáltatók előtt is. Az indulásról a következő bejelentés 2015 májusában érkezett, akkor nevezték ki Vándor Attilát a HOPPex ügyvezetőjének.

Most értünk el ahhoz a szakaszhoz, hogy újabb tagok csatlakozhatnak a platformhoz. Ennek kapcsán Vándor Attila elmondta: “A HOPPex-et egy korábban ki nem mondott, de jól felismert igény hozta létre. Erre a legjobb bizonyíték, hogy a megalakulás óta számos tartalomszolgáltató keresett meg minket azzal, hogy szeretnének csatlakozni. Már a projekt elején is ennek a lehetőségnek a biztosítása volt az egyik fő célunk, ezért mostantól új tartalomszolgáltatók is csatlakozhatnak a HOPPex-hez. A tesztüzem szerepe éppen az, hogy erre a nyitásra a lehető legmagasabb színvonalú legyen a szolgáltatás.” Hozzáteszik: a projektben résztvevő kiadóknak csak és kizárólag a HOPPexen keresztül lesz elérhető programozott módon az inventory-juk.

Miközben a programozott vásárlással és ezen belül is főleg a hazai szereplők lépéseivel kapcsolatban sokáig “jön! jön! jön!” érzésünk lehetett, mostanra kezdenek a dolgok izgalmasabban alakulni. A HOPPex ugyanis nem az egyetlen szereplő, amely lassan valóban ráfordul az éles üzemre. A Project Agora mindössze néhány hete jelentette be, hogy szeptemberben indul a magyar piacon, szintén komoly médiaoldali partnerek részvételével.