Article

Ekkora a programozott vásárlás európai piaca

A nagyobb költés egyelőre Nyugat-Európában összpontosul, de a kelet-közép-európai régió bővül gyorsabban, derült ki az IAB Europe bejelentéséből, amely a dmexco konferencián hangzott el. No de lássuk a részleteket.

prog_eu_14

2014-ben 3,65 milliárd eurót tett ki a programozott vásárlás piaca Európában, ami 70,5 százalékos bővülést jelent a 2013-as 2,14 milliárdhoz képest. Miközben a desktop költés is gyors ütemben bővült és elérte a 2,9 milliárd eurót, a mobil és a videó produkálták az igazán brutális növekedést: előbbi 240 százalékos ugrással 552 millió euróra emelkedett, míg utóbbi esetében a növekedés 176 százalékos volt a költés pedig 205 millió euró. Ezek a számok még nem túl nagyok, de azt jelentik, hogy 2014-ben a programozott vásárlás tette ki a mobil display szegmens 27,3 százalékát és az online videó piac 12,1 százalékát.

A programozott vásárlás szegmensét nem volt könnyű felmérni, derül ki az IAB Europe közléséből. A nemzeti IAB-k számai mellett számos más forrást is vizsgáltak és még az ökonometriai modellezést is bevetették. (Örül a mi kutatáskedvelő szívünk;)

Ahogyan még márciusban megírtuk, a magyar piacon idén először szolgáltatott a programozott, pontosabban az automatizált szegmensre vonatkozó adatokat az IAB Hungary.  Ennek alapján 2014-ben az automatizált szegmens  4,388 milliárd forintot tett ki. Ez bontásban úgy nézett ki, hogy az RTB alapú költés 85 millió forint, míg a non-RTB automatizált költés 4,303 milliárd forint volt a tavalyi évben.

No de vissza az európai szintre, akit érdekelnek a részletek (desktop – mobil – videó megoszlás, Nyugat- vs. Kelet-Európa), az töltse le az IAB Europe vonatkozó pdf-jét!

IAB_Europe_Programmatic_Market_Sizing_Study_Sept_2015_2