Article

Megjelent a friss Magna Global előrejelzés

Ebből pedig az derül ki, hogy 2019-re a display és videóköltés felét a programozott szegmens fogja kitenni.

MAGNA_NEW_JPEG(Mielőtt belemennénk a részletekbe, egy kicsit bosszankodunk: sajnos magát a kutatást egyelőre lehetetlen visszanyomozni, mivel még nem került fel a Magna Global oldalára, néhány amerikai médium azonban már lehozta. Az AdExchanger cikkéből ugyan elvileg elérhető a teljes kutatási jelentés pdf-je… De sajnos csak elvileg. Így aztán jöjjenek az eredmények jobb híján másodkézből.)

Mit tudhatunk meg a kutatást idéző cikkekből?

  • 2015-ben a programozott módon vásárolt hirdetések értéke eléri globálisan a 14,2 milliárd dollárt, ami 49 százalékos bővülést jelent 2014-hez képest.
  • A következő években átlagosan 31 százalékkal nő a programozott költés, így a piac 2019-re elérheti a 36,9 milliárd dollárt.
  • 2015-ben a programozott szegmens a teljes banner display és videó költés 31 százalékát teszi ki, ami jelentősen meghaladja a tavalyi 24 százalékot. Ám ez csupán a kezdet, mivel a Magna Global szerint 2019-re az arány 50 százalékra nőhet.
  • A programozott szegmensen belül a mobil részaránya idén 28 százalék lesz, míg 2019-re eléri az 50 százalékot
  • A Magna Global szerint a – 41 piacot lefedő, harmadik feles adatokat és kutatásokat is integráló – eredmények azt mutatják, hogy a láthatóságot, a hirdetési csalásokat és a reklámblokkolást érintő félelmek ellenére a programozott szegmens köszöni, jól van és fejlődik.
  • A legnagyobb piac az Egyesült Államok, amely a globális programozott piac 54 százalékát teszi ki, azaz idén 7,7 milliárd dollárnyi tranzakció realizálódik ott. A programozott szegmens az amerikai display és videóköltés 43 százalékát teszi ki, és ez az arány 2019-re elérheti a 62 százalékot.
  • Az amerikaihoz hasonlóan érett piac a brit, a holland és az ausztrál. Ezekben az országokban a penetráció és a programmatic ökoszisztéma érettsége simán összevethető az amerikai piacéval, ám volumenüket tekintve jóval kisebbek, mint ez utóbbi.
magnaforecast3

A globális programozott költés formátumonként, 2015 vs. 2019. Forrás: Magna Global/AdExchanger

1 Comment so far

  1. Pingback: Íme, itt van a teljes Magna Global jelentés | Real-Time Bidding blog

Comments are closed.