Article

Jön a Facebook DSP-je

2016 elejére teheti meg a következő lépést a közösségi oldal programmatic vonalon, már ha az AdExchanger értesülései nem csalnak. (Mondjuk, csodálkoznánk, mert a Facebook már roadshow-zik a dologgal.)

FacebookHa minden igaz, a Facebook elindítja a saját DSP szolgáltatását, írja az AdExchanger. Bár a közösségi oldal nem erősítette meg az értesülést, az elég beszédes, hogy az Atlas-csapat az elmúlt hetekben elkezdte az ilyenkor szokásos ügynökségi roadshow-ját az amerikai piacon. Egyelőre még nem kész a termék, most jönnek a nagyobb tesztek a kiválasztott ügyfelekkel.

Mint a cikk kiemeli, ezzel a szolgáltatással négy pilléressé válna a Facebook hirdetésplatform üzlete, amelynek már részét képezi az Atlas hirdetési szerver, a LiveRail SSP és az Audience Network elnevezésű ad network. A készülő DSP-t a Facebook az ügynökségek irányába “újgenerációsként” pozicionálja. S bár még nem lehet pontosan tudni, hogy mit értenek ezalatt, valóban oda kell tenniük magukat, mivel az ügyfelek egy sima utánlövéstől nem fognak elájulni, és legfőképpen nem nyitják ki jobban a pénztárcájukat, derül ki az idézett források szavaiból.

A teljes cikk további részletekkel (pl. Google-ellenlépések, vélemények) itt érhető el.