Article

Az adatdöccenéseken segítene az IBM új szolgáltatása

Universal Behavior Exchange (UBX) néven indult a szolgáltatás, amely adatintegrációs lehetőséget kínál a marketingesek számára. Mint írják, egy átlagos márka harmincnál is több (a szám itt kevésbé lényeges, maradjunk annyiban: sok) megoldást használ arra, hogy elkötelezze a fogyasztóit, amelyek egyenként rengeteg hasznos információval szolgálnak, ám ezen adatok összefésülésébe bárki könnyen beleőszülhet. Nos, ezen a problémán segítenének.

ubx_promoMiről is szól ez a szolgáltatás? Az IBM UBX a Marketing Cloud részeként egyfelől egyesíti az IBM saját marketingtechnológiai szolgáltatásait. Az adatintegráció ezek között nyilván könnyebb volt eddig is, mintha egy cég teljesen különböző szolgáltatók termékeit használná, ám az a fajta egységes szemlélet és kezelés, amelyet a UBX révén igyekeznek a marketingesek számára biztosítani, eddig nem volt meg.

A bejelentés szerint azonban nem korlátozódik a platform az IBM olyan termékeire, mint pl. a Silverpop, hanem nyitott külső partnerek számára is. A partnerek között szerepel már az induláskor pl. a MediaMath és egy sor CRM-rendszer is. Mint az AdExchanger cikkéből kiderül, a nyitottság mögött az a belátás is meghúzódik, hogy az IBM-nek egyszerűen nincs megoldása minden marketinges adatigényre, és annyi akvizíciójuk tuti nem lesz, hogy ez változzon. Szintén ebből a cikkből tudható, hogy 2016 végéig 125 partner részvételével szeretnék a szolgáltatások közötti kétirányú adatáramlást biztosítani.

A cél tehát az, hogy a rengeteg adatpontot az eddigieknél jobban lehessen összekötni, rendszerezni, a különböző típusú marketingadat-forrásokból származó információdarabkákat egységesen lehessen kezelni és elemezni, hogy aztán okosabb, hatékonyabb, perszonalizáltabb, stb. kampányokkal lehessen célozni a fogyasztókat. Az adathalmok közötti zökkenés nemcsak a nagy cégek problémája, az IBM közléséből kiderül, hogy épp emiatt a kisebb marketingcsapattal rendelkező cégeket is támogatnák a UBX-szel.

A közleményben egyébként többször is emlegetik a “pain point” kifejezést. Igen találó, hiszen akárhány marketingessel beszélget az ember, az egyszerre túl sok és túl kevés (jól használható), nehezen összefésülhető adat nagy eséllyel elő fog jönni. Nemcsak az IBM lép előre az integráció útján, a fentebb linkelt cikk szerint például a MediaMath-t nemrégiben szinkronizálták az Oracle Marketing Clouddal, ami egy nagyon hasonló csomag, mint amivel az IBM is rendelkezik.

A végére pedig egy videó: