Article

Programmatic vonalon erősít a Spotify

A Spotify nemrégiben tett bejelentése szerint megállapodást kötött az AppNexus-szal, a Rubicon Projecttel és a The Trade Deskkel. Ez azt jelenti, hogy a hirdetők globálisan 70 millió Spotify Free felhasználó zenerajongót érhetnek el programmatic audio megoldásokkal mobil platformon. Így a zenehallgató app programozott kínálata a display és a video mellett immár az audio megoldásokra is kiterjed, amivel piacelsők.

forrás: Spotify

forrás: Spotify

A Spotify PMP-ken (private marketplace) keresztül teszi elérhetővé a programozott vásárlást, összesen 59 piacon. A hirdetők 15 és 30 másodperces audio szpotokkal jelenhetnek meg mobilon. Emellett hozzáférést enged a felhasználói demográfiai összetételét, valamint zenehallgatási szokásait feltáró saját adataihoz. Lehet tehát kor, nem, de akár műfaj és playlist alapján is valós idejűen célozni.

A Spotify korábban is kísérletezett már programmatic audio megoldásokkal, ám alapvetően olyan technológiai szolgáltatókkal, amelyek az audio hirdetésekre szakosodtak. Most sokkal nagyobb játékosokkal állapodott meg. Az AdExchanger cikke szerint az a leosztás, hogy a Rubicon Project az SSP partner, a The Trade Desk a DSP partner, míg az AppNexus mindkét pályán partnere a cégnek.

A Spotify 100 főnél is nagyobb létszámú direct sales csapatát hét fős programmatic csapat egészíti ki, de Jana Jakovljevic, a programmatic terület vezetője azt mondja, mindenképpen szeretnék elkerülni, hogy a programozott vásárlás silóban működjön a cégen belül.

A cikkben egyébként arról is beszél, hogy milyen ütemben és milyen indíttatással valósították meg ezt a lépést. A technológiai partnerekkel január óta tárgyaltak, és miközben nem volt egyszerű feladat a Spotify igényeit beépíteniük a normál működésbe, nagyon támogatóak voltak. A programmatic audio nem a márkák vagy az ügynökségek igényei miatt volt fontos, ezt a Spotify akarta, de amikor elkezdték saleselni a piacon, teljes nyitottsággal találkoztak.

Miközben ez nagyon izgalmas hír, a cikkből az is kiderül, hogy a programmatic még mindig kicsi, ám gyorsan fejlődő szeletet jelent a zenei app teljes hirdetési bevételén belül. Az biztos, hogy a Spotify nem áll meg itt, folytatják a fejlesztéseket, további DSP-kel tárgyalnak, stb.