Article

5,7 milliárd eurós európai programmatic piac

Az IAB Europe a kölni dmexco keretében mutatta be a programmatic szegmensre vonatkozó friss számokat.

iab_europeA bejelentés alapján 2015-ben az európai programmatic display piac értéke 5,7 milliárd euró volt, ami 70,3 százalékkal több, mint a 2014-es érték.

A legnagyobb arányban a mobil programmatic nőtt, és a 165 százalékos emelkedés azt jelenti, hogy 2015-ben már a mobil display 45 százalékát vásárolták programozottan. Ez minden más formátumnál magasabb arány.

A programmatic video is szépen erősödött: 95 százalékkal nőtt a szegmens. Ez azt jelenti, hogy tavaly az online video költés majdnem negyede realizálódott programmatic rendszereken keresztül.

A kutatást az IAB Europe megbízásából végző IHS reklámkutatási igazgatója, Daniel Knapp szerint a programmatic egyértelműen kezd bevett megoldássá válni, és az átalakuló programozott ökoszisztémából egyre többen tudnak pénzt csinálni. Az általános optimizmus mellett nem lehet viszont elmenni amellett, hogy a programmatic ígérethez még mindig nem tudott felnőni a piac, és a különböző piaci szereplők tudásszintje gyakran még mindig elégtelen az ígéret beváltásához.