Article

DMP-t indított az Adverticum

DataMe néven alapított új leányvállalatot az Adverticum a KJ IFS Kft. pénzügyi befektetésével.

A DataMe legfontosabb célja adatbázisok építése és azok bekapcsolása a nemzetközi automatizált hirdetéskiszolgálói rendszerekbe különböző piacokon. A felépülő szoftverrendszertől azt várják, hogy a felhasználók csak számukra releváns hirdetésekkel (esetleg tartalmakkal) találkozzanak, ami fogyasztói oldalon kisebb reklámzajhoz, hirdetői oldalon pedig nagyobb hatékonysághoz vezet.

Szutor Ferenc, aki  DataMe ügyvezetője és továbbra is az Adverticum vezérigazgató-helyettese, azt mondta: “Manapság az adatvezérelt megoldások felé tolódik a digitális reklámpiac. Míg korábban kampánymenedzserek és kampánytervezők választották ki a megfelelő felületeket a megfelelő célcsoportoknak, a jövőben ezeket a döntéseket már programok fogják meghozni helyettünk. Mi emberek csak támogatni fogjuk a döntéseket különböző rendszerekkel. Ilyen megoldás a DMP (Data Management Platform), amely AdXchange-eken keresztül látja el adatokkal a DSP (Demand Side Platform) és a SSP (Supply Side Platfrom) rendszereket. Az Adverticum magyarországi tapasztalatait most nemzetközi piacokon szeretnénk kamatoztatni.”

A fókusz tehát inkább nemzetközi, terveik szerint helyi partnerekkel összefogva elsősorban európai és ázsiai piacokon jelennének meg. Kiemelt figyelmet kap az adatvédelem és a nemzetközi jogosultsági szempontok. A felhasználóknak lehetőségük lesz a saját adataik teljes körű védelmére és akár a szolgáltatásból történő kiiratkozásra is.