Article

IAB Hungary: Dinamikus növekedés várható a programmatic piacon

Első alkalommal mérte fel az IAB Hungary és kutatási partnere, az FMG R&D, hogy a digitális reklámpiac szereplői hogyan vélekednek a programmatic piacról, milyen elvárásokkal fordulnak irányába, valamint milyen gátakat látnak a fejlődés előtt.

A megkérdezett szereplők – hirdetőkről, ügynökségek, sales house-ok, médiatulajdonosok – gyakorlatilag egyöntetűen a programmatic piac bővülését várják. A kutatásból kiderült, hogy a piac szereplői zömükben 2015-2016-ban léptek be a szegmensbe, amely felé nagy várakozással tekintenek, ám bizonyos gátak leküzdését szükségesnek tartják.

A válaszadók a programmatic-kal kapcsolatos fő motivációk között elsősorban a folyamatok hatékonyabbá tételét, a jobb célzást, a más módszerekkel kevésbé vagy egyáltalán nem elérhető célcsoportok megszólításának lehetőségét említették. A többség szerint a legfontosabb gát a piac fejlődése előtt a szakember- és tudáshiány.

„2016 első féléve jelentős bővülést hozott, és 2017-ben is intenzív bővülést prognosztizál a piac. Különösen fontos, hogy nem csupán egy-egy szereplőtípus számol növekedéssel, hanem a vásárlói és az értékesítői oldal egyaránt optimista. Az látható azonban, hogy az edukáció terén sok a teendőnk, ezzel kapcsolatban sokféle elvárás megfogalmazódott. Miközben a szakemberhiányra például nincs gyors megoldás, de esettanulmányokkal, képzésekkel, tudástárakkal tudjuk támogatni a piac fejlődését. Ennek az egyik első lépése volt a telt házas IAB Thematics/Programmatic képzés, amelyet az Oktatási munkacsoporttal közösen szerveztünk, és ebbe a körbe tartozik a kutatás is, amelyet folytatni tervezünk a jövőben is” – mondta Vándor Attila, az IAB Programmatic munkacsoportjának vezetője, akivel egy interjú is készült a kutatás apropóján.

További részletek a mellékelt kutatási prezentációban: 20161201_iab_programmatic_kutatas

1 Comment so far

  1. Pingback: Programmatic Kisokost adott ki az IAB Hungary | Real-Time Bidding blog

Comments are closed.