Article

Milyen lesz 2017 a programmatic piacon?

Két nemzetközi előrejelzéssel is találkoztunk az elmúlt hetekben, ezeket mutatjuk be. Természetesen mindkettő rekordméretű programmatic költéssel számol.

A MediaMath az EMEA régióra vonatkozóan adott ki előrejelzést. Gyors bővülést várnak, és a mobil display lesz a programmatic piacon belül a domináns szegmens tágabb régiónkban, amelyre 2017-ben várhatóan 3,2 milliárd angol fontot költenek a hirdetők. A MediaMath megnézte a többi régiót is, az oldalukon lehet a globális trendeket feltérképezni. Az EMEA piacról ezt az ábrát rakták ki, melyből kiderül, hogy a brit programmatic piac 9 százalékkal nagyobb lesz, mint a francia és a német együtt!

crf-2163-programmatictrends_na-r1-1

A másik a Zenith kutatása, amely szerint 2017-ben a programmatic minden más médiavásárlási metódusnál gyorsabban fog nőni. 2018-ban pedig már a display költés 64 százaléka lesz programmatic, ami 64,1 milliárd dolláros költést jelent. Jövőre a PMP-k már nagyobb részarányt mondhatnak magukénak, mint az RTB, véli az ügynökség.

A PMP-k értelemszerűen az érettebb programmatic piacokon erősebbek, de előbb-utóbb mindenhol tapasztalható javukra a súlypont áthelyeződés. Ahogyan a Zenith elemzője mondja: sok vizsgált piacon már most 50% alatt van az RTB részaránya.

A programmatic lassanként komolyabban megjelenik a hagyományos médiumokban is (közterület, televízió, rádió). A Zenith szerint az ügynökségek már most is gyakran kísérleteznek ezekkel (a legnagyobb és legérettebb programmatic piacokon), de ezekről még nincsenek hitelt érdemlő bevallások, mivel kis összegekről és kísérletekről beszélünk.

Bár az amerikai programmatic piac a legnagyobb, Európában pedig a brit messze a legerősebb, a legnagyobb fejlődési potenciált a világ második legjelentősebb reklámpiaca, Kína mutatja, ahol a programmatic aránya a display költésből jelenleg csak 23%. 2018-ra ez 30%-ra nő az előrejelzés szerint.