Article

Az európai display költés fele programmatic

Az IAB Europe és az IHS Markit a dmexco alkalmával mutatták be a programmatic piac aktuális számait.

A kutatás alapján a programmatic költés 2015-ről 2016-ra 42,7%-kal nőtt, és a múlt évben elérte a 8,1 milliárd eurót. Ez azt jelenti, hogy 2016-ban a programmatic már a teljes európai display piac 50,1%-át adta.  A programmatic videó óriásit nőtt: a 2016-os 155% azt jelenti, hogy már a videó költés 45%-át adja 1,37 milliárd euróval. A legnagyobb programmatic aránnyal azonban a mobil dicsekedhet: 2016-ban ez 65% (3,5 milliárd euró) volt.

Bár a kelet-közép-európai régió méretben és érettségben jelentősen elmarad a nyugat-európaitól, a növekedése gyorsabb volt. A CEE régió 2016-ban 53%-kal nőtt szemben az érett piacoknál tapasztalt 42%-kal. A CEE programmatic piac forgalma tavaly 0,6 milliárd euró volt, a nyugat-európai pedig már 7,5 milliárd eurónál jár.