Article

Zenith: a display piac 2/3-a programmatic lesz 2019-ben

Közeledik az év vége, ami egyben a jóslatok ideje is. A Zenith programmatic becslést közölt.

A Programmatic Marketing Forecast szerint 2019-ben a display piac 67%-át programmatic rendszereken kerül adják-veszik, ami 59%-os növekedést jelent 2017-hez képest. 2017-re a Zenith globálisan 57,5 milliárd dolláros piacméretet becsül, 2019-re pedig már 84,9 milliárdot, ami évi 21%-os átlagnövekedést jelent.

Minőségi változás is látszik a Zenith szerint. Az elején a programmatic az olcsó elérést és a maradék inventory felhasználását jelentette, most viszont már prémium inventoryn is zajlik a programmatic kereskedés, és egyre fontosabbak a private dealek. A siker kulcsává az egyedi adatbázisok váltak, melyek használata versenyelőnyhöz juttatja a piac szereplőit.

A Zenith becsléséből látható, hogy a programmatic fejlődés élén három angol nyelvű piac áll: Kanada, az Egyesült Államok és az Egyesült Királyság. Ezekben az országokban a programmatic arányát már idén 81, 78, illetve 77 %-ra becslik. A három éllovast Dánia és Franciaország követi 70, illetve 63%-kal.

Az amerikai programmatic piac messze a legnagyobb 32,6 milliárd dollárral, ami 57%-os arányt biztosít számára a globális programmatic költésből. A második helyet Kína foglalja el 5,3 milliárd dollárral, ami csak 29%-os arányt jelent a kínai display piacból, tehát bőven van hová fejlődnie.

A Zenith szerint érdemes már arról is beszélni, hogy a programmatic hogyan jelenik meg a digitalizálódó hagyományos médiumokban, bár széleskörű becslést még nehéz adni ebben a korai szakaszban.

Az amerikai piacra adott adatok alapján 2017-ben 5,6 milliárd dollárt fordíthatnak programmatic vásárlásra televízióban, rádióban, közterületen és moziban. Ez 6%-os arányt jelentene a reklámköltésből ezekben a médiumokban. Az ügynökség 2019-es várakozása 13 milliárd dollár és 13,6 %-os arány.

“A legfejlettebb display piacokon 2019-ben a programmatic aránya 90% lesz. Ezután nem sok évre lesz szükség ahhoz, hogy a teljes globális display piac programmatic legyen. A kérdés akkor már az lesz, hogy milyen gyorsan áramlanak be a programmatic technikák a többi médiatípusba. Ennek a megértéséhez alaposan rajta tartjuk a szemünket az amerikai piacon, mivel ez jó előrejelzést adhat a világ többi részére vonatkozóan”, nyilatkozta Jonathan Barnard, a Zenith előrejelzésekért felelő vezetője.