Article

OTT óriás vette meg a Dataxut

Az amerikai piac egyik legjelentősebb TV streaming szolgáltatója, a Roku összesen 150 millió dollárért vette meg a 2009-ben alapított, bostoni DSP-t.

A közlemény szerint a Roku az amerikai piacon piacvezető, ha a platformján streamelt órák számát vesszük alapul. A comScore 2019. júniusi adatai szerint több reklámpercet streamel, mint bármely vetélytársa. A szolgáltató eszközeit 30,5 millió aktív account használja.

A Dataxu megvásárlásával a Roku programmatic hirdetési kínálatát és bevételeit kívánja növelni. Az AdExchanger egy korábbi cikke szerint a programmatic még a bevételek kisebb részét adja, de az már látszik, hogy a növekedés húzóereje lehet.

Scott Rosenberg, a platform vezetője akkor elmondta: az OTT hirdetési üzlet sikerességéhez elengedhetetlen egy nyitott, adat alapú ökoszisztéma működtetése. Hozzátette: általánosságban is nagy hívői a programmaticnak és az automatizációnak. Úgy véli, olyan értékes adatokra tudnak építeni a nézőkkel való közvetlen kapcsolat révén, ami a third-party technológiai szolgáltatoknak nem adatik meg.

A közlemény még kiemeli: a hirdetők jelenleg 70 milliárd dollárt költenek hagyományos TV-re. A Magna Global számai szerint az OTT adja a teljes TV nézés 29%-át, de csak a TV büdzsék 3%-át tudhatja magáénak. Mivel egyre több néző vándorol át a streaming platformokra, várhatóan ebben a szegmensben is felértékelődnek az automatizált médiavásárlási megoldások.