Article

Programmatic-kutatás: az automatizálás az első lépés

Az amerikai kommunikációs ügynökségeket tömörítő 4A’s és a 614 Group digitális tanácsadó cég végzett kutatást programmatic témában.

A kutatás fő megállapítása az, hogy a munkafolyamatok teljes automatizálása lehet a programmatic és az adatvezérelt marketing következő jelentős hajtóereje.

Most ugyanis az látszik, hogy az automatizáció hiánya kifejezetten hátráltató tényező, legyen szó hirdetőkről, ügynökségekről, kiadókról vagy technológiai szolgáltatókról.

A több mint 200 interjú alapján a szegmens céljainak eléréséhez

  • több automatizációra,
  • jobb minőségű adatokra,
  • jobb edukációra (az adatokat, a technológiát és a munkaerőt érintő befektetések költség-érték összefüggéseiről),
  • és jobb fókuszra van szükség.

A válaszadók 62%-a szerint a programmatic a marketing és a reklámozás jövőjét megalapozó technológia, eközben viszont 59,4% szerint az elsődleges előnye egyszerűen az, hogy költséghatékonyan lehet különféle közönségszegmenseket megszólítani aukciós piactereken.

Az is látható az eredményekből, hogy miközben a vezetők 77,2%-a cross-device kampányokról álmodozik, jelenleg nem e cél elérésére összpontosítják a legtöbb erőforrást.

A programmatic elsősorban az adatokról szól. Az adatok minőségét érintő aggályok ellenére a megkérdezettek nem kételkednek abban, hogy az adatvezérelt marketing a jövő. A válaszadók 78,5%-a gondolja úgy, hogy az üzleti siker eléréséhez érdemes befektetni a first-party adatokba.

A kutatás kitért az in-housing lehetőségeire is. 58% látja in-housing szempontból a legnagyobb kihívást a megfelelő szakemberek megtalálásában és megtartásában, majd fejlesztésében. 53,9% pedig az adatok feletti hirdetői kontrollt tartja az in-housing legnagyobb előnyének.

Az eredményeket kommentálva a 4A’s és a 615 Group vezetői is azt emelték ki, hogy vannak olyan fogalmak, amelyeket gyakran különösebb megértés nélkül használnak a szakmai beszélgetésekben. Ilyen az in-housing vagy a tech adó. Azt remélik, hogy ezekről a kutatás nyomán mélyebb párbeszéd indulhat, és a piaci szereplők jobban a feltárt prioritások irányába terelik a figyelmüket és a befektetéseiket.

A kutatást le lehet tölteni a 4A’s oldaláról regisztrációt vagy belépést követően: https://www.aaaa.org/the-future-of-programmatic-and-automation/