Article

A hirdetők negyedénél hiányoznak az ismeretek az adatok mérlegre tételéhez

Erre a Lotame nevű DMP kutatásából derül fény.

Az eredmények azt mutatják, hogy a hirdetők elsősorban transzparenciát, következetességet és univerzális standardokat várnak az adatszolgáltatóktól annak érdekében, hogy javuljon az adatminőség – írja a kutatásról beszámoló MediaPost.

90% több adatot vásárolna, ha a szolgáltatók képesek lennének a pontosságot garantálni. Azt a hirdetők nem vitatják, hogy az adatok értékesek, de csak ötödük bízik nagyon a megvásárolt adatok pontosságában, további 68% pedig valamennyire bízik ebben.

Sokan aggódnak amiatt, hogy a szolgáltatók elég gyakran frissítik-e az adatokat, de ennél is nagyobb gond, hogy a hirdetők negyede saját bevallása szerint sem tudja, hogyan mérje a közönségadat vásárlások eredményét. 53% sehogyan nem méri a demográfiai adatok minőségét.

Az eredményeket mérő hirdetők közül a legtöbben (67%) a CTR-t tartják a legfontosabb mutatónak. Az awareness-t 45%, a CPA-t 43%, a sales növekedését 42% méri. Ezután jön a videómegtekintések száma, a viewability és különböző márkamutatók.

Az adatok frissítése és a tudás hiánya mellett a hirdetők a nem emberi forgalomtól, a botoktól is tartanak, mert ezek nemcsak az adatok pontosságát, hanem a kampányeredményt is befolyásolják.

Sokan (42%) megelégednek a biztonsági megoldásokkal, és csak a korra és a nemre vonatkozó adatokat vásárolnak. A harmadik legnépszerűbbek a földrajzi adatok. A képzettség, a gyerekek száma, az érdeklődés csak ezek után jönnek 28-28%-kal, 3rd party viselkedési adatokat 25%, 2nd party adatokat 24% használ.

A legnépszerűbb célzások: a kor (76%), a nem (61%) és a háztartás bevétele (50%).

Források: