Article

A médiaügynökségek fele saját programmatic technológiát használ

Az ExchangeWire és az IponWeb közös kutatása szerint egész pontosan a médiaügynökségek 49%-a használ kizárólag saját programmatic vásárlási megoldásokat.

További 34% azt mondja, hogy vegyesen használ saját és 3rd-party technológiákat, és csak 17% támaszkodik kizárólag utóbbi szolgáltatásokra.

Az EMEA régió médiaügynökségei támaszkodnak a legnagyobb arányban saját technológiákra, a vegyes modell és a harmadik féltől vásárolt megoldások pedig az APAC régióra a legjellemzőbb.

A saját programmatic technológia megléte különösen a mérés területén hozott javulást. A saját megoldást használók 50%-a mondta azt, hogy a kampányok teljesítményének mérése “nagyon erős”, míg a saját megoldást nem használó válaszadóknak csak 18%-a állította ugyanezt.

A saját technológia nem jelenti viszont automatikusan a programmatic jobb megértését. A kizárólag saját technológiát használó ügynökségek 39%-a mondta azt, hogy a technológia megértése náluk “nagyon erős”. Ez ugyanolyan arány, mint a saját technológiát nem használók körében.

A kutatást készítő ExchangeWire még hozzáteszi, hogy egy korábbi felmérés szerint a hirdetők 90%-a többet költene programmatic kampányokra, ha jobb mérési és elemzési lehetőségek állnának rendelkezésükre.

A médiaügynökségekről szóló kutatást le lehet tölteni: https://www.exchangewire.com/agents-of-change-the-rise-of-the-programmatic-media-agency/