Article

100 milliárd dollár közelében a marketing technológia globális piaca

A WARC és a Moore Stephens jelentetett meg közös kutatást. Több mint 800 márkát és ügynökséget kérdeztek meg Észak-Amerikában, a Csendes-óceáni régióban és Európában.

A marketing technológia piaca már most 99,9 milliárd dollár értékű, de a kutatásban részt vevők azt várják, hogy a következő egy évben növelni fogják a beruházásaikat ezen a területen. Főleg az európaiak (a brit piacot külön kezelték a kutatók) optimisták, mert az itteni márkák, ügynökségek 63%-a számol költésemeléssel.

Az Egyesült Királyságban és Észak-Amerikában a válaszadók 44 %-kal növelték a marketing technológiára szánt büdzséjüket, ezzel a két régió összesen 52 milliárd dolláros piacméretet ért el. Az itteni márkák már a költségvetésük 23%-át marketing technológiára költik, ami 12%-kal magasabb, mint egy évvel korábban.

Érdekesség, hogy a brit és észak-amerikai márkák szívesen költenének többet a házon belüli technológiákra. Ezek most a technológiai költségvetés 63%-át teszik ki, ami nagymértékű növekedés az egy évvel korábbi 44%-hoz képest. A márkákat részben azért érdeklik egyre jobban az in-house megoldások, mert szeretnének az ügyfélélmény területén a lehető legjobban kiemelkedni, részben pedig érzékelhető valamennyi bizalmatlanság is az ügynökségekkel szemben.

A marketing technológiára költött pénzeket a megkérdezettek gyakran a mnédiaköltésből csoportosítják át, amivel az ügynökségeknek szintén szembe kell nézniük.

A globális piacon azok, akik a marketing technológiára költött költségvetésük növelését várják, átlagosan 13%-os emelésben gondolkodnak. A válaszadók kb. ötöde számít legalább 25%-os növekedésre a saját költését illetően.

A piac növekedését még mindig elsősorban az email hajtja, ezt a hirdetők 79%-a használja. A közösségi média területén 77% használ valamilyen marketing technológiát, de aki még nem él ilyen eszközzel, azok közül szinte mindenki fog 12 hónapon belül.

Érdekes, hogy a SEO is olyan terület, amelyre növekvő figyelem és pénz jut a következő egy évben. Bár jól ismert és bejáratott marketingeszközről van szó, de az algoritmusok fejlődésével újabb és újabb fejlesztési lehetőségek nyílnak.

Az nem kérdés, hogy a piac fejlődik, de a kutatók rákérdeztek az akadályokra is. A legnagyobb akadályt a limitált költségvetés jelenti, ezt a technológiával kapcsolatos ismerethiány és a túlzott komplexitás követi a hirdetők aggodalmainak listáján.

További részletek olvashatóak a WARC és a Moore Stephens oldalán.