Az amerikai hirdetőket magában foglaló szervezet új kutatással jelentkezett, amelyben a házon belüli ügynökségi funkció terjedését vizsgálták.
2008 és 2013 után vizsgálták újra a témát, és a mostani kutatás szerint az ANA tagjainak már 78%-a rendelkezik házon belüli ügynökséggel. Ez az arány 2008-ban 42%, 2013-ban pedig 58% volt, azaz a növekvő trend egyértelmű. A házon belüli ügynökségek egyre több feladattal kénytelenek megbirkózni: 90% jelezte, hogy több a feladata, mint az előző évben.
Sok megkérdezett az elmúlt öt évben állította fel házon belüli ügynökségét. A hirdetők szerint a fő előnyök a költséghatékonyság, a márkák jobb ismerete, a szervezeti tudás, az elkötelezett csapat és a gyorsaság. A házon belüli ügynökségek szerepe ezeken a területeken nőtt a legjobban az elmúlt öt évben:
- tartalommarketing
- kreatív stratégia
- adat/marketinganalitika
- médiastratégia
- programmatic
- közösségi média (kreatív és média)
A válaszadók 90%-a a házon belüli trend erősödése ellenére továbbra is dolgozik külső ügynökség(ek)kel. Erre szükség is van, hiszen a házon belüli ügynökségek legnagyobb kihívása a növekedés és az egyre több munka menedzselése, ráadásul költséghatékonyan.
A médiatervezési/vásárlási szolgáltatásokat 55% kezeli házon belül, ami alacsonyabb arány, mint a hagyományos médiára gyártott kreatívok (89%) és a digitális médiára gyártott kreatívok (96%) esetében. A médiatervezés-vásárlás alá sorolták a közösségi médiát is, amely vezeti a házon belüli trendet (40%). Ezután a médiaszolgáltatások listáján a keresőmarketing (30%), a SEO (28%) és a programmatic (24%) következik.
Az ANA kutatása hullámokat vetett az amerikai piacon. Az ügynökségeket tömörítő 4A szerint a jelentés “nem mondja el a teljes történetet” az in-house agency trenddel kapcsolatban. Úgy gondolják, hogy a külső szaktudás elengedhetetlen a jó működéshez, és a Pepsi félresikerült kampányát is példaként hozták fel: ha ügynökséggel dolgoznak, bizonyára más lett volna a dolog kimenete.
Nemcsak a 4A jelezte, hogy a kutatás sok kérdést vet fel. A MediaPoston például megjelent egy hosszabb cikk, mely szerint egyelőre nem tisztázott, pontosan milyen és mekkora mértékű előnyök nyerhetőek valójában a házon belüli ügynökségek építéséből.