Article

20 milliárd dollár értékű a globális adatpiac

Az OnAudience.com kutatása kétszámjegyű növekedéssel számol, ami azt eredményezi, hogy 2019-ben már 26 milliárd dolláros piacméretről beszélhetünk. A második alkalommal elkészített adat témájú felmérés 23 országban vizsgálta a 2017-2019 közötti trendeket.

Global Data Market size

A piac legnagyobb részét a programmatic adja, amely alapvetően 3rd party adatokon alapul (fogyasztói viselkedésről és érdeklődésről, vásárlási szándékról). Az adat területre jutó költés növekedését emellett az adatvezérelt cégek bővülése és a marketingautomatizációs szoftverek fejlődése is hajtja.

Az OnAudience.com által citált adatok szerint a digitális display piac 2018-ban 120,8 milliárd dollárt tesz ki (ZenithMedia), a programmatic pedig majdnem 26%-os növekedéssel 75 milliárd dollárra rúg (eMarketer.com).

A fenti összefüggések miatt a legnagyobb programmatic piacok egyben a legnagyobb adat piacok. 2018-ban az adat toplistát az Egyesült Államok vezeti, amely 2019-ben is az élen marad. A 2018-as adatköltés ezen a piacon idén 12,3 milliárd dollár lesz, ami 60%-os részarányt jelent a globális tortából. Jövőre az amerikai költés már 15,2 milliárd dollár lesz, ami 23,2%-os bővülést jelent.

A második helyen az Egyesült Királyság áll, majd Kína, Kanada és Franciaország következnek. A kínai az egyik leggyorsabban növekvő piac adat területen, idén ez 95,5%-os növekedési ütemet jelent.

Top world data & programmatic markets

Ha a legnagyobb európai piacokat nézzük, az Egyesült Királyság és Franciaország mellett Németországot, Dániát és Olaszországot kell megemlítenünk. Dánia a kontinens egyik leggyorsabban növkedő adatpiaca is 57,8%-os növekedési ütemmel. Európa összességében 3,2 milliárd dolláros piac, amely a globális tortábólból 15%-kal részesedik. 2019-ben az európai piacméret 29,8%-kal nő a becslés szerint.

Top 5 programmatic and data markets in Europe

További részletek és módszertan az OnAudience.com oldalán.