Article

Programmatic in-housing az európai márkák körében

Az IAB készített felmérést arról, hogy a hirdetők milyen okokból, milyen arányban, milyen programmatic feladatokat végeznek szívesebben házon belül.

950 hirdetőt kérdeztek meg öt jelentős európai piacon (Franciaország, Németország, Olaszország, Spanyolország és az Egyesült Királyság).

A márkák főbb indokai a tevékenységek házon belülre hozatalára a következők:

  • Erősebb kontroll a márkastratégia felett, amitől a növekedés felgyorsítását várják.
  • Központosítási törekvések: a tevékenységeket több évre és minél több piacra tervezik.
  • A GDPR-ral összefüggő változások az adatok minősége és kezelése területén.

A kutatásból kiderül:

  • Az európai márkák 65%-a aktív programmatic területen. A brit és az olasz hirdetők a legaktívabbak 70% feletti aránnyal, miközben a németeknél a lagalacsonyabb az arány (48%). A német és a francia piacon mért alacsonyabb arányok mögött a fogyasztói adatok védelmére jutó nagyobb fókusz áll.
  • A programmatic szegmensben aktív márkák 86%-a rendelkezik házon belüli kapacitással. 39% teljesen házon belülre hozta a programmatic funkciókat, 47% pedig részlegesen.
  • A GDPR hatása a programmatic költésre. A megkérdezett európai márkák kétharmada növekedést jelzett a GDPR bevezetése óta.
  • A programmatic házon belülre hozatalának fő hajtóerői: költséghatékonyság, célzási lehetőségek, kampányok hatásossága. Ezek mindegyike a hirdetők kontroll iránti növekvő igényére vezethető vissza.
  • Milyen tevényekségeket érint az in-housing? A márkák programmatic területen is elsődlegesen a stratégiai tevékenységeket vonják magukhoz, miközben a taktikai és technikai funkciók (pl. adatkezelés, kampányoptimalizálás) az ügynökségi partnereknél maradnak. Vannak különbségek a piacok között: a spanyol, francia és német hirdetők nagyobb valószínűséggel osztják meg a stratégiai feladatokat az ügynökségekkel, mint az olasz és brit társaik.

További részletek: https://www.iab.com/insights/2019-european-programmatic-in-housing/