Article

Íme, itt van a teljes Magna Global jelentés

Szeptember végén jelentették az amerikai lapok, hogy megjelentek a Magna Global friss programmatic számai, mi meg égre-földre kerestük a kutatási jelentést, de nem leltük. (Azt, amit találtunk, azért itt megírtuk.) Végre megérkezett, és le is tölthetitek:)

Elsőként két ábra, magyar vonatkozással:

magna15sep_emeapenetrationmagna15sep_emeagrowth

A Magyarországot is magában foglaló EMEA régióról ilyesmiket írnak:

  • A penetráció nagyon hasonlít a globálishoz, az eszközök és formátumok terén viszont eltérés tapasztalható. (Nálunk összességében a desktop erősebb, a mobil gyengébb, mint globális szinten.)
  • A régió “arculatát” öt nagy piac határozza meg: a brit,  német, a francia, az olasz és a spanyol.
  • Az észak-európai piacok nagyon fejlettek, Dánia például globálisan a második legnagyobb penetrációt mondhatja magáénak (az Egyesült Királyság után).
  • A programozott vásárlás terén is megvan a nyugat (+észak) vs. kelet megkülönböztetés. Van azonban néhány piac a kelet-közép-európai régióban, amely fejlettebb, mint bizonyos nyugati országok. A jelentés szerint a cseh és a magyar piac a norvég, a német és a finn piac előtt jár penetráció szempontjából.
  • Többnyire ahol magas a penetráció, alacsonyabb növekedési ütemmel lehet számolni, és fordítva, de Szerbia egy ritka (negatív) kivétel: mindkét érték alacsony.

Aki további részleteket szeretne megtudni, töltse le a pdf-et!

Summer 2015 Programmatic FINAL