Szeptember végén jelentették az amerikai lapok, hogy megjelentek a Magna Global friss programmatic számai, mi meg égre-földre kerestük a kutatási jelentést, de nem leltük. (Azt, amit találtunk, azért itt megírtuk.) Végre megérkezett, és le is tölthetitek:)
Elsőként két ábra, magyar vonatkozással:
A Magyarországot is magában foglaló EMEA régióról ilyesmiket írnak:
- A penetráció nagyon hasonlít a globálishoz, az eszközök és formátumok terén viszont eltérés tapasztalható. (Nálunk összességében a desktop erősebb, a mobil gyengébb, mint globális szinten.)
- A régió “arculatát” öt nagy piac határozza meg: a brit, német, a francia, az olasz és a spanyol.
- Az észak-európai piacok nagyon fejlettek, Dánia például globálisan a második legnagyobb penetrációt mondhatja magáénak (az Egyesült Királyság után).
- A programozott vásárlás terén is megvan a nyugat (+észak) vs. kelet megkülönböztetés. Van azonban néhány piac a kelet-közép-európai régióban, amely fejlettebb, mint bizonyos nyugati országok. A jelentés szerint a cseh és a magyar piac a norvég, a német és a finn piac előtt jár penetráció szempontjából.
- Többnyire ahol magas a penetráció, alacsonyabb növekedési ütemmel lehet számolni, és fordítva, de Szerbia egy ritka (negatív) kivétel: mindkét érték alacsony.
Aki további részleteket szeretne megtudni, töltse le a pdf-et!
Summer 2015 Programmatic FINAL