Article

IAB Europe: a programmatic már nem a jövő

Hanem a jelen, legalábbis ez derül ki a digitális reklámpiac európai szervezetének közleményéből. Lássuk, milyen megállapításokra jutottak még a második alkalommal elvégzett Attitudes towards Programmatic Advertising kutatás során.

iab_europeElsősorban arra, hogy mostanra mind értékesítői, mind vásárlói oldalon a többség megértette, mi a programozott vásárlás hatása az üzleti eredményekre. A programmatic beruházások fő hajtóerejét a médiafelületek jobb kihasználása és a hatékonyság jelentik.

A több mint 900 hirdető, ügynökség és médiavállalat megkérdezéséből kiderült: mostanra nagyon alacsony azoknak az aránya, akik nem használnak semmilyen programmatic technológiát. Az IAB Europe adatai szerint a hirdetők körében ezek aránya 13 százalék, míg a médiaügynökségek esetében 7, a kiadóknál pedig 8 százalék.

A hirdetőknek 56, az ügynökségeknek pedig 72 százaléka látja úgy, hogy a programmatic legfontosabb hatása a médiafelületek jobb kihasználása. A nagyobb hatékonyságot (költség, értékesítés) pedig a márkák 47, az ügynökségek 48, valamint a médiatulajdonosok 68 százaléka nevezte meg legjelentősebb hatásként.

Az IAB Europe szerint mostanra a programmatic eljutott egy olyan érettségi szintre, hogy képes az olyan hirdetéspiaci célokat jól támogatni, mint a skálázható mobilkampányok kialakítása vagy a fogyasztók jobb elérése márkaüzenetekkel. A szervezet szerint szintén hajtóerőt jelent, hogy a programmatic területet mérési szempontból is egyre jobban sikerül integrálni a piaci eszköztárba és gondolkodásba.

A jelentés igen optimista: a megkérdezettek 90 százaléka gondolja úgy, hogy a következő 12 hónapban növeli a programmatic költését. Nincsen persze növekedés kihívások nélkül, jelenleg a legnagyobb gondot a megfelelő szaktudású és tapasztalatú emberek megtalálása jelenti.

Ha minden igaz, hamarosan megjelenik a teljes kutatási jelentés további részletekkel, addig is örüljünk a már kiadott adatok optimizmusának;)