Article

Magna Global: fényes jövő előtt a programmatic

A napokban jelent meg a Magna Global legújabb előrejelzése a programmatic piacról. A jelentés szerint optimisták lehetünk, és a hirdetéstechnológia lassanként kinövi a gyerekbetegségeket.

MAGNA_NEW_JPEGA Magna szerint a programmatic költés 2020-ban 42 milliárd dollár lesz világszinten, összehasonlítva a 2016-ban várható 19 milliárd dollárral. Ugyanezen időszakban a nem programmatic költés 27 milliárd dollárról 31 milliárd dollárra fog nőni, ami azt jelenti, hogy a digitális médiavásárlásban a programmatic válhat néhány éven belül az új normává.

Az ügynökségcsoport további állításai:

  • A hirdetők korábban a programmaticot elsősorban niche közönségek elérésére vagy niche kategóriákban használták, ma azonban már általánossá vált.
  • A programmatic katalizátorai hirdetői oldalról a pénzügyi cégek, a telekommunikációs vállalatok és az autómárkák.
  • A hagyományos formátumok szerepe csökken a programozott szegmensen belül. A desktop bannerekre költik jelenleg a a globális programmatic költés 44 %-át, ám 2020-ra ez az arány már csak 16% lesz.
  • A viewability és a hirdetési csalás még mindig top témák, de a Magna szerint inkább a sajtóban, mert a költés növekedését nem fékezik jelentősen.
  • Kína és Japán két olyan jelentős piac, ahol a vártnál is gyorsabb a programmatic piac bővülése, ezért a Magna felfelé módosította korábbi becslését. Közös bennük, hogy rendkívül fejlett hazai média- és technológiai piaccal rendelkeznek. Azaz nem elsősorban a globális szereplők építik ki ezekben az országokban a programmatic értékláncot, ami eltér az észak-amerikai és az európai régiókban tapasztaltaktól.