Article

Szintet lépett a programmatic a CEEMEA régióban

A nyáron a Tailwind készített kutatást a programmatic piac érettségéről, a vásárlói és az eladói oldalt is megkérdezve.

TAILWIND_final_logo_fhworqA TDG-hez tartozó hirdetéstechnológiai cég harmadszor készítette el a kutatást, amelynek fő következtetése szerint a közép-európai és a közel-keleti országok szintet léptek a programmatic érettség tekintetében: a megértés helyett a tudás adoptálása került a középpontba. A válaszadók 86%-a „nagyon jó” vagy „kitűnő” tudással rendelkezik a programmatic médiavásárlás területén, és 80% már be is vezette azt szervezetében.

Továbbra is a „hagyományos” display és mobilreklám a domináns, 91, illetve 89%-os használatot felmutatva. Azt ugyanakkor sokan felismerték, hogy milyen lehetőségek rejlenek az új formátumokban, mint amilyen a natív programmatic és az outstream videó. Ezekkel kapcsolatban azonban még van tér a növekedésre.

A legnagyobb kockázati tényezőnek a brand safety-t tartják a hirdetők és a kiadók is. A márkabiztonság az egész iparágat érintő kérdés, amely meghatározza a programmatic médiavásárlás fejlődési lehetőségeit is.

2017-re optimizmussal tekintenek a válaszadók. A kiadóknak 49,2%-a, a vásárló oldalnak pedig 42,9%-a a programmatic bevétel/költés 10%-nál nagyobb növekedését várja.

A kutatást itt lehet letölteni.

Nem a kutatáshoz, de a témához és a magyar piachoz köthető hír, hogy Kassai Péter, az IAB Hungary programmatic munkacsoportjának új vezetője interjút adott az IAB blogjának, és ebben 75-85%-os növekedést is teljesen reálisnak tartott az idei évben.