Article

Az Accenture belépett a programmatic piacra

A bejelentés izgalmat keltett, főleg az amerikai piacon.

A globális tanácsadó cég Accenture Interactive Programmatic Services néven vezeti be programmatic szolgáltatását. A bejelentés olyan kulcsszavakkal dolgozik, mint az adatok hatékony felhasználása, a transzparencia, a kontroll és a bizalom visszaszerzése.

A szolgáltatások három területet ölelnek fel:

  • Programmatic tanácsadás és a hirdetők házon belüli programmatic szervezetének és működésének  felépítése
  • Médiastratégia, tervezés és aktiváció
  • Hirdetéstechnológia bevezetése és támogatása

A közlemény kitér az IAB májusban megjelent kutatására, amely szerint a programmatic médiavásárlást alkalmazó vállalkozások 65%-a hozta a tevékenységét házon belülre. Ezen belül 18% már teljesen a saját kezébe vette a területet, 47% pedig részben, és további tervei vannak ezzel kapcsolatban.

A bejelentés nagy port kavart az amerikai piacon, ahol a kommunikációs ügynökségeket tömörítő 4A kiadott egy válaszközleményt is. Az ügynökségek szerint nem szerencsés, hogy az Accenture programmatic médiatervezést és -vásárlást végezne, mert régóta az egyik legfontosabb auditor a piacon, azaz médiaszolgáltatások és ügynökségi tenderek sokaságát világítja át.

Amellett, hogy a szerepkonfliktussal kapcsolatos érveken érdemes gondolkodni, iparági kommentárok az erős reakció mögött legalább ennyire ott sejtik az üzleti érdekeket is. A tanácsadó cégek egyre határozottabban lépnek be a hagyományos ügynökségi területekre, emellett programmatic területen egyre erősödik az in-house trend.