Article

Programmatic audio a DoubleClickben

Nemrég jött a Google bejelentése arról, hogy a DoubleClick Bid Manager DSP-t használó hirdetők mostantól programmatic audio hirdetésekben is gondolkodhatnak.

Ez azt jelenti, hogy a hirdetők a Google Play Music, a Spotify, a SoundCloud és a TuneIn inventoryján helyezhetnek el audio reklámokat. Rövid időn belül a kínálat a Pandorával egészül ki. A Google által idézett adatok alapján 2018-ban globálisan 1,2 milliárd ember használ streaming szolgáltatásokat, ami hatalmas lehetőségeket rejt a márkák számára.

A MediaPost szerint januárban a Google kb. 30 hirdetővel már tesztelte a a programmatic audio megoldásokat. Az ígéret az, hogy integrálni lehet az audio és a digitális kampányokat. Egy kutatás szerint a nyitottság megvan (legalábbis az amerikai piacon): az amerikai rádiós hirdetők 85%-a érdeklődik a programmatic audio iránt annak érdekében, hogy elérjék a legfontosabb fogyasztóikat. 75% szerint a programmatic audio előnye a valós idejű optimalizálás és riportolás.

A Google esettanulmányt is hoz: a MightyHive a programmatic audio korai kipróbálói között volt. A MightyHive programmatic megoldásokat szolgáltató partner, amely hirdetőkkel és ügynökségekkel dolgozik együtt. A Bid Manageren keresztül a Google Play Music felületein jelent meg kampányokkal. Egy FMCG ügyfél a megoldással új közönséget tudott elérni. A kampányban 7,5 millió reklámmegjelenés volt és 7500 átkattintás realizálódott desktopon, mobil platformon és az applikációban. A hirdetéseket több mint 95%-ban hallgatták végig, és a CTR 0,11 volt.