Article

Személyre szabott tévéhirdetések az AMC Networknél

Szinte a kezdetektől gyakran elhangzik, hogy a programmatic nem áll meg az online határoknál. A televízió az egyik olyan médiatípus, ahol különösen izgalmas lehet a megjelenése. Most az AMC tett újabb lépést ebbe az irányba az amerikai piacon.

Anélkül, hogy belemennénk az addressable TV és a programmatic TV körüli definíciós körökbe, bizton állíthatjuk, hogy izgalmas lépést tett ezen a területen az AMC Networks, amely az amerikai piacon arról tett bejelentést, hogy inventoryja egy részén ezentúl a hirdetők bizonyos háztartásokat megcélzó hirdetéseket futtathatnak. Az AMC Networks, amely a magyar piacon is jelen van, most kezdi a kísérletezést az addressable TV-vel – írja az Adexchanger.

Az AMC Networks egyelőre csak az amerikai piacon kísérletezik, és ott is a negyedik negyedévtől kínálhatnak személyre szabott hirdetéseket. A hirdetési platformot a Sorenson Media szolgáltatja, amely azoknak a háztartásoknak tudja a hirdetéseket kiszolgálni, amelyek megfelelő készülékkel rendelkeznek. Ezek olyan Samsung okostelevíziók, amelyekbe be van építve a Sorenson ACR (automatic content recommendation) technológiája.

Azt a Sorenson nem árulta el, hogy kb. hány ilyen készülék van a háztartásokban, és azt sem lehet tudni, hogy más gyártókkal terveznek-e megállapodást. A másik oldalról az AMC sem tudja pontosan, mekkora inventoryval fog kísérletezni, ezt az ügyféligények döntik el. A tévétársaság azt várja ettől a lépéstől, hogy a meglévő partnerek jobb kiszolgálása mellett új hirdetőpartnereket is megnyernek.

Első lépésben az AMC a saját hirdetéseivel (pl. műsorajánlók) tesztel, ezután lép ki a piacra a fizetős megoldással. A teszt folyamán a költségek mellett a Sorenson rendszerének stabilitását vizsgálják: hány okostévén keresztül biztosít elérést a háztartásokhoz, milyen gyorsan cserélik le a hirdetéseket, milyen gyorsan tudnak adatokat szolgáltatni stb. A célzáshoz a 3rd party data mellett a hirdetők a saját adataikat is használni tudják. Az adatokat a Sorenson kezeli aggregáltan és anonimizálva.

Az Adexchanger szerint 2018 az az év az amerikai piacon, amikor a nagy televíziók és az operátorok elkezdtek a célzott, adat alapú hirdetésekkel foglalkozni. A Comcast és a Charter & Cox adatdivíziót hoztak létre, a Viacom a Comcast set-top box adataival dolgozik, de a Verizon és az AT&T is kísérletezik az addressable TV-vel. A nagy telco cégek számára ez a Google és a Facebook elleni csatáról is szól.