Article

A BuzzFeed a programmaticra szavaz

A médiacsoport a natív hirdetések élharcosának számít, új híroldalán mégis más stratégiát választ.

A BuzzFeed mindig is új utakat keresett a hagyományos display értékesítéshez képest, ez az új út azonban általában a natív volt. A natív továbbra is a legfontosabb bevételi forrás a médiacsoport számára, de a néhány nappal ezelőtt indított híroldalon más stratégiát választott, legalábbis kezdetben.

BuzzFeedNews.com felületén kizárólag display hirdetésekkel találkozhatnak az olvasók, és ezeket egytől-egyig programmatic módon értékesítik, open exchange-eken keresztül – írja a Digiday. Azt is hozzáteszik: a programmatic display nem marad az egyetlen bevételi forrás, a videótartalmak gyártására is nagy hangsúlyt fektetnek. Igaz, ez utóbbi 2018-ban maximum a bevételek harmadát adja.

A Digiday által idézett szakértők szerint a programmatic egy jó, pragmatikus irány, de biztos, hogy önmagában nem lesz elég, ha a híroldal elkezd nőni. A programmatic bevételekre a BuzzFeed a fő felületén is csak tavaly óta támaszkodik, és elsősorban open exchange-eken keresztül monetizál.

Míg a fő felületen meg lehet azt tenni, hogy a márkázott tartalom és a natív a fő bevételi forrás, amelyet a programmatic csak kiegészít, addig a híroldalon ez többek szerint nem lesz tartható. John Wagner, a PHD egyik vezetője a Digiday-nek azt nyilatkozta, hogy hírkörnyezetben a márkázott tartalom kialakítása nehezebb, és a hírek gyakran bizonytalan, ellentmondásos környezetet jelentenek a márkakommunikáció számára.