Article

Zenith: a programmatic hajtja a globális reklámköltést

A Zenith 2019-es előrejelzése szerint nem ez az egyetlen faktor, de a programmatic fontos szerepet játszik az online reklámköltés váratlanul erős bővülésében.

2018 decemberéhez képest erősebb, 4 százalékos bővülést vár a Zenith a globális reklámköltésben, a következő két évre pedig 4,6-4,6 százalékkal számol. Az online 16 százalékos növekedése szintén meghaladja a 2018. decemberi 12 százalékos várakozást.

A MediaPost kiemeli: a digitális várakozásokon felüli növekedésében nagy szerepet játszik a programmatic médiavásárlás erősödése.

Ez az erősödés jó jel, teszik hozzá, mivel azt jelzi, hogy a programmatic-kal kapcsolatban gyakran emlegetett problémák (csalás, transzparencia stb.) nem lassítják a fejlődést. Szintén a bővülés felé hat, hogy a hagyományos médiatípusok egyik fő fejlődési útja is a programmatic, elég a tévére és a közterületre gondolni.

A Zenith úgy gondolja, a display, a search és a listing is gyorsan nő 2021-ig minden évben. Jonathan Barnard, a Zenith előrejelzésekért is felelős igazgatója szerint mindhárom szegmens profitált a programmatic fejlődéséből, amely lehetővé teszi az ügynökségek számára, hogy hatásosabban és hatékonyabban érjék el a célcsoportokat, dinamikus kreatívok segítségével.