Közeleg az év vége, szóval jönnek minden témában a kötelező toplisták, összefoglalók és előrejelzések. A MediaPost is közölt egy ilyet, íme a lényeg:
1. A marketingesek zöme végre meg fogja érteni a programozott vásárlás lényegét.
Hajrá, hajrá! Arról, hogy mennyire ismerik itthon a marketingesek e területet, itt olvashat például. Az arányok alacsonyak, igaz, nem is indult be igazán egyelőre a hazai piac. Hátha 2015 változást hoz.
2. A programozott vásárlás túlmutat a hagyományos vásárolt médián.
Felkészülnek az izgalmas CRM-integrációk.
3. A láthatóságot és a csalásokat illető kérdések, problémák továbbra sem tűnnek el teljesen.
Jó hír, hogy a nagy és fejlett piacokon már nem kerülhetőek ki e kényelmetlen témák, és ha egy médiatulajdonos látványosan tesz a kérdésre, előbb-utóbb a médiaterveken kívül találhatja magát.
4. A tartalommarketing és annak mérése tovább fejlődik.
A content marketing működése és sikere nem írható le simán reach és CTR számokkal, más gondolkodást és mérést igényel, mint a hagyományos hirdetések. Viszont így nehéz belátni, pontosan hogyan is támogatja az üzleti célok elérését. Ez lépésenként változhat.
5. A branding pénzek is elindulnak a programozott vásárlás irányába.
Elindulnak. Lassanként. Például a programozott natív megoldások okán.
6. A márkatulajdonosok közelebb akarnak férkőzni az adatokhoz.
Ez pedig a programozott vásárlás házon belülre hozatala felé mutathat. Mutathatna, ha nem lennének a marketingcsapatok így is teljesen leterheltek.
7. Nagyjából sikerül megoldani a viselkedés alapú hirdetést mobilkörnyezetben.
8. Az iBeacon üzenetekkel még mindig csak kísérleteznek.
Első körben akkor itt lehet elolvasni, hogy mi a bánat ez:) Annyi elöljáróban, hogy mobil+instore.
9. A programozott vásárlás a televíziós reklámpiacon is egyre meghatározóbbá válik.
Itthon már annak örültünk, hogy egy tévés konferencián emlegették
10. A marketingigazgatókból nem lesz Chief Programmatic Officer.
Igen, hát a marketing “kicsit” többől áll, mint a programozott vásárlás.
A MediaPost cikke itt érhető el további részletekkel. Bónuszként egy idézet, ami állítólag Niels Bohrtól származik: “Prediction is very difficult, especially if it’s about the future.”