Article

Mi várható 2015-ben a programozott vásárlás terén?

future key or keyboard showing forecast or investment conceptKözeleg az év vége, szóval jönnek minden témában a kötelező toplisták, összefoglalók és előrejelzések. A MediaPost is közölt egy ilyet, íme a lényeg:

1. A marketingesek zöme végre meg fogja érteni a programozott vásárlás lényegét.

Hajrá, hajrá! Arról, hogy mennyire ismerik itthon a marketingesek e területet, itt olvashat például. Az arányok alacsonyak, igaz, nem is indult be igazán egyelőre a hazai piac. Hátha 2015 változást hoz.

2. A programozott vásárlás túlmutat a hagyományos vásárolt médián.

Felkészülnek az izgalmas CRM-integrációk.

3. A láthatóságot és a csalásokat illető kérdések, problémák továbbra sem tűnnek el teljesen.

Jó hír, hogy a nagy és fejlett piacokon már nem kerülhetőek ki e kényelmetlen témák, és ha egy médiatulajdonos látványosan tesz a kérdésre, előbb-utóbb a médiaterveken kívül találhatja magát.

4. A tartalommarketing és annak mérése tovább fejlődik.

A content marketing működése és sikere nem írható le simán reach és CTR számokkal, más gondolkodást és mérést igényel, mint a hagyományos hirdetések. Viszont így nehéz belátni, pontosan hogyan is támogatja az üzleti célok elérését. Ez lépésenként változhat.

5. A branding pénzek is elindulnak a programozott vásárlás irányába.

Elindulnak. Lassanként. Például a programozott natív megoldások okán.

6. A márkatulajdonosok közelebb akarnak férkőzni az adatokhoz.

Ez pedig a programozott vásárlás házon belülre hozatala felé mutathat. Mutathatna, ha nem lennének a marketingcsapatok így is teljesen leterheltek.

7. Nagyjából sikerül megoldani a viselkedés alapú hirdetést mobilkörnyezetben.

8. Az iBeacon üzenetekkel még mindig csak kísérleteznek.

Első körben akkor itt lehet elolvasni, hogy mi a bánat ez:) Annyi elöljáróban, hogy mobil+instore.

9. A programozott vásárlás a televíziós reklámpiacon is egyre meghatározóbbá válik.

Itthon már annak örültünk, hogy egy tévés konferencián emlegették:)

10. A marketingigazgatókból nem lesz Chief Programmatic Officer.

Igen, hát a marketing “kicsit” többől áll, mint a programozott vásárlás.

A MediaPost cikke itt érhető el további részletekkel. Bónuszként egy idézet, ami állítólag Niels Bohrtól származik: “Prediction is very difficult, especially if it’s about the future.”