Idén értékben a display hirdetések majdnem felét (47%) vásárolhatják programozott módon a brit piacon. 2013-ban ez az arány még 28 százalék volt, azaz a displayre költött 1,86 milliárd fontból kb. 500 millió font cserélt így gazdát. 2013-ban a brit display költés 51 százalékát tette ki a direkt értékesítés, míg a pénz 22 százalékát hirdetési hálózatokon keresztül költötték el. Ez derül ki az IAB UK kutatásából, melyet az MTM végzett számukra. Mint írják, a kutatás azért fontos lépés, mert eddig még soha nem számszerűsítették átfogóan, hogyan is adják-veszik a display hirdetéseket a világ egyik legfontosabb reklámpiacán.
A brit display piac egyes szegmensei között eltéréseket találunk, így a mobil esetében 37 százalék a programmatic buying aránya, míg az online videók (a mobil videókat nem számítva) esetében mindössze 16 százalék. Tim Elkington, az IAB UK kutatási és stratégiai igazgatója szerint a programozott vásárlás azért dominánsabb mobilterületen, mert fragmentáltabb, nehezebben monetizálható platform, amely több közbülső szereplő piacra lépését ösztönözte, és ez végül a programmatic buying gyorsabb fejlődéséhez vezetett.
A tavalyi 28 százalék után idén 47 százalékos arányt hasíthat ki a programmatic buying a display piacon, 2017-ben pedig már 60-75 százalékról beszélhetünk.
Pingback: Programmatic buying white papert adott ki az IAB Europe | Real-Time Bidding blog
Pingback: A bizalmon még mindig dolgozni kell a programmatic buying világban | Real-Time Bidding blog