Article

Az RTL is belépett a programmatic világba

RTLGroup_col_8cm_300dpiEurópa egyik vezető médiacsoportja ezúttal nem a klasszikus tévés vonalon tett bejelentést. Az RTL Group a SpotXchange elnevezésű programozott videóhirdetési platformban szerzett többségi részesedést. A SpotXchange jelentős szereplő globális léptékben is, napi 1 milliárd aukciót bonyolít, ha hihetünk a saját közlésének. Ezzel a nagy amerikai szereplők (pl. AOL) után egy jelentős európai tévétársaság is elkezdte a komoly kísérletezést a programozott videó szegmenssel. Ez két szempontból is érdekes: az online videó önmagában is jelentősen bővülő szegmens, másfelől a web és a mobil után a tévé lehet a következő, ahol a programozott vásárlás komolyabban megjelenhet.

A mostani bejelentés alapján az RTL Group 107 millió euróért (144 millió dollárért) 65 százalékos részt szerzett a denveri központú SpotXchange-ben. Ehhez még az amerikai versenyhatóságoknak lesz szavuk, az ő döntésükre valószínűleg augusztus végéig kell várniuk a feleknek. A tranzakciótól az RTL Group azt várja, hogy egy lépéssel közelebb kerül azon céljához, hogy vezető szereplő legyen a tévé után az online videó területén is, ráadásul Európán kívüli pozícióit is erősítheti. Ők úgy vélik: még teljesen jó időben léptek be a szegmensbe e célok az eléréséhez.

A SpotXChange-et 2007-ben alapították, és az egyik első szereplő volt, amely kifejezetten a videóra fókuszált. Olyan médiapartnerekkel dolgozik, mint a The Atlantic vagy a Hearst. Több digitális platformon is együttműködnek: a desktop mellett mobil és connected TV területen is. A videós platform a közlés szerint havi szinten száz ország 335 millió felhasználóját éri el.

A legtöbb kutatás kiemeli, hogy a videó a digitális reklámpiac növekedésének egyik motorja. A közleményben idézett számok szerint a videós hirdetésekre költött pénz átlagosan évi 24 százalékkal bővülhet 2014 és 2018 között. Ebben a programozott szegmensnek jelentős szerep jut: ez utóbbi évente átlagosan 42 százalékkal bővülhet, és 2018-ra elérheti a 15,4 milliárd dollárt.

Az RTL Group-SpotXChange páros első körben az amerikai és a dél-kelet-ázsiai piacokra fókuszál, hiszen méretük és a fejlődés üteme miatt ezek a leginkább kecsegtetőek, de a felek állítják: Európáról sem feledkeznek meg eközben.