Idén első alkalommal az automatizált/programozott szegmensről is szolgáltatott adatokat az IAB Hungary a szokásos éves reklámtorta-bejelentésében. Öröm, boldogság:) Az automatizált szegmensre vonatkozó szám pedig: 4,388 milliárd forint.
Ez bontásban úgy néz ki, hogy az RTB alapú költés 85 millió forintot tesz ki, míg a non-RTB automatizált költés 4,303 milliárd forint. Hát, ennyink van, lesz ez még részletesebb meg nagyobb szám is.
Közben megalakulófélben az IAB Hungary programozott vásárlással foglalkozó munkacsoportja is, amelynek Barta Attila, a Cadreon Head of CEE szakembere a vezetője. Vele egyébként készítettünk már interjút a Cadreon elindítása kapcsán, hamarosan azt is meg fogjuk kérdezni tőle, hogy mit tervez “szakszervezeti” színekben.
Levezetésként még pár szám a hazai digitális piac 2014-es évéről:
- a – direkt marketing szegmenst nem tartalmazó – reklámtortának közel 30 százalékát teszi ki a digitális reklámköltés,
- éves összehasonlításban 20 százalékkal bővült a digitális reklámpiac, amely így 49,45 milliárd forintot tett ki,
- a webes display 10 százalékkal bővült, s ezzel továbbra is a legnagyobb szegmens (18,6 milliárd forint),
- lassult a search növekedése, de így is a második legnagyobb szegmens (16,8 milliárd forint),
- 33 százalékkal bővült a listing szegmens 8 milliárd forintra, elsősorban az álláshirdetéseknek és az e-kereskedelemhez kapcsolódó ár-összehasonlító szolgáltatások növekedésének köszönhetően,
- az email marketing szegmens 51 százalékos növekedést produkált (1,246 milliárd forint),
- a szegmensek közül 2014-ben is a mobilreklámozás könyvelhette el a legnagyobb arányú növekedést (+143%), erre a szegmensre így 4,7 milliárd forintot költöttek a hirdetők,
- tovább nőtt a globális szereplők részaránya a digitális költésen belül: 46 százalékról 48 százalékra.
Akit pedig érdekelnek a további részletek, kattintson, itt van a teljes IAB Hungary-jelentés a tavalyi évről: IAB_HU_Adex_2014
Pingback: Ekkora a programozott vásárlás európai piaca | Real-Time Bidding blog